به تازگی آپدیت جدید Google Maps بر روی سیستم عامل اندروید ارائه شده که در آن، شاهد تغییرات ظاهری در جاهای مختلف اپلیکیشن هستیم.

در این آپدیت جدید، دیگر خبری از ظاهر سنجاقی آیکون‌های مختلف نقشه نیست و قسمت پایین آن، باریک‌تر و کوچک‌تر شده است. آیکون هر مکان بر روی نقشه، در دایره‌ای قرار گرفته که دور آن سفید رنگ بوده و قسمت پایینش نیز به جای سنجاقی بزرگ، تنها خطی باریک و کوچک دارد. به‌طور کلی طراحی جدید چندان پایه‌ای نیست که نتوانید آیکون‌ها را تشخیص دهید اما به‌نظر می‌رسد زیبایی بیشتری به این اپلیکیشن بخشیده است.

آیکون های نقشه

بسیاری از آیکون‌های نقشه در آپدیت جدید Google Maps با تغییراتی همراه بوده اما برخی دیگر به کل عوض شده‌اند. برای مثال، رنگ آیکون مربوط به موزه‌ها، این‌بار از بنفش به آبی تغییر کرده است. سایر تغییرات چندان واضح نیستند و گوگل تلاش زیادی برای دگرگون کردن آیکون‌ها انجام نداده. برای مثال، نماد مربوط به باغ وحش، کمی روشن‌تر شده و به طور کلی تکست و متن‌های روی نقشه نیز با رنگی روشن‌تر از قبل به نمایش در می‌آیند.

تغییرات آیکون‌های جدید گوگل به احتمال زیاد باعث می‌شود بتواند نقاط بیشتری بر روی نقشه قرار دهد و تماشای هر کدام از این نقاط نیز ساده و در دسترس باشد و کاربر بهتر بتواند مکان یا فعالیتی که مدنظرش است را پیدا کند. سال گذشته نیز با عرضه آپدیتی گوگل سعی کرد رنگ قسمت‌های مختلفی از اپلیکیشن نقشه محبوب خود را تغییر دهد. این آپدیت جدید نیز در همین راستا عرضه شده و این مسیر را ادامه می‌دهد.

تغییرات ظاهری نقشه گوگل

در حال حاضر، آپدیت جدید Google Maps بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و آیکون‎‌های جدید حتی بر روی نسخه وب نیز ظاهر شده‌اند. به همین دلیل، از هر طریقی که به این اپلیکیشن دوست‌داشتنی دسترسی دارید، می‌توانید جدیدترین تغییراتی که گوگل در آن اعمال کرده است را مشاهده کنید.