گوگل‌مپ از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند تا کاربران به کمک آن بتوانند مکان‌های جدید را به‌راحتی کشف کنند.

اگرچه گوگل نتوانسته یک نام واحد را برای خدمات هوش مصنوعی خود حفظ کند، اما توانسته AI را تقریباً با تمام خدماتی که ارائه می‌دهد، ادغام کند. این شرکت در حال حاضر یک هوش مصنوعی مولد را در برنامه گوگل‌مپ ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند بتوانند مکان‌های جالب را کشف کنند.

گوگل اعلام کرده است که اکنون روش جدیدی را به‌کار می‌گیرد تا کاربران به کمک آن بتوانند هنگام استفاده از گوگل‌مپ، مکان‌هایی را که می‌خواهند بازدید کنند راحت بیابند. بر اساس گزارش این شرکت، برای انجام این کار با کمک مدل‌های زبانی و همچنین با توجه به نظرات مردم، بیش از 250 میلیون مکان تجزیه و تحلیل اطلاعاتی شده است. هنگامی که این ویژگی به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به کاربران بازدید از مکان‌هایی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند را پیشنهاد دهد.

گوگل همچنین یک قابلیت دیگر معرفی کرده است؛ فرض کنید به دنبال پیشنهاداتی برای انجام کاری در یک روز بارانی هستید، می‌توانید به‌راحتی درباره روز بارانی کلماتی را تایپ کنید و این برنامه توصیه‌هایی مثل تماشای نمایش‌های کمدی، تماشای فیلم و هر چیز دیگری که حین بارش باران می‌توان در خانه از آن لذت برد را برای شما ارائه می‌کند. این شرکت تاکنون جزیئات بیشتری درباره این عملکرد منتشر نکرده است.

یکی دیگر از خوبی‌های ورود هوش مصنوعی مولد به گوگل‌مپ این است که کاربران می‌توانند سؤالات ادامه‌دار بپرسند و برنامه در واقع درخواست قبلی شما را هم در نظر می‌گیرد. این ویژگی ممکن است در حال حاضر به‌نظر خیلی کارآمد نیاید، اما با توجه به‌اینکه چگونه هوش مصنوعی روز به‌روز در حال قدرتمندتر شدن است، مطمئناً این ویژگی می‌تواند به ابزاری تبدیل شود که در آینده همه از آن استفاده خواهند کرد.

گوگل همچنین گفته که نتایج این درخواست‌ها دسته‌بندی‌ می‌شود. به‌علاوه جز این دسته‌بندی‌ها کاربران به عکس‌ها و نظرات دیگران درباره مکان‌های مختلف هم دسترسی خواهند داشت. در ضمن می‌توانید تجربه خود از مکان مورد علاقتان را ذخیره کنید و آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر گوگل راجع به ویژگی جدید دیگری به‌نام Maps هم اطلاعاتی را منتشر کرده که هنوز در مراحل آزمایش اولیه است و در این هفته برای تست در ایالات‌متحده راه‌اندازی خواهد شد. البته این ویژگی در حال‌حاضر صرفا برای انتخاب راهنماهای محلی در دسترس خواهد بود که کاملا هم منطقی است، زیرا شرکت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هیچ محدودیتی در نحوه عملکرد این ویژگی وجود ندشته باشد.

اخبار مرتبط: