جیمیل با جمینای، عصر جدیدی از ارتباطات را آغاز کرد. هوش مصنوعی قدرتمند جمینای، پاسخ‌های شما را هوشمندانه و شخصی‌سازی کرده و تجربه ایمیل نویسی را متحول می‌کند.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل (I/O 2024)، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که معرفی شد، اضافه شدن قابلیت پاسخ‌های هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی جمینای به اپلیکیشن جیمیل برای دستگاه‌های اندروید و iOS بود. این قابلیت که مدت‌ها مورد انتظار کاربران بود، سرانجام به واقعیت پیوست.

با استفاده از هوش مصنوعی، جمینای قادر خواهد بود منظور اصلی پیام‌های دریافتی را درک کرده و پاسخ‌های بسیار دقیق‌تر و مرتبط‌تری را پیشنهاد دهد. این ویژگی نه تنها در صرفه‌جویی در وقت کاربران موثر است، بلکه تجربه استفاده از جیمیل را نیز بهبود می‌بخشد. پیش از این، در کنفرانس I/O 2024 به طور مختصر به این قابلیت اشاره شده بود و کاربران با اشتیاق فراوان منتظر عرضه آن بودند. اکنون با عرضه این ویژگی، کاربران می‌توانند از مزایای پاسخ‌های هوشمند و شخصی‌سازی شده جیمیل بهره‌مند شوند.

جیمیل با جمینای

از سال 2017، جیمیل قابلیتی به نام پاسخ‌های هوشمند را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در مواقعی که عجله دارند یا در حال حرکت هستند، به سرعت با پاسخ‌های از پیش تعریف شده به ایمیل‌ها پاسخ دهند. بااین‌حال، این پاسخ‌ها معمولاً کلی بودند و درک دقیقی از محتوا و زمینه مکالمه نداشتند.

اما حالا، با به‌روزرسانی جدید جیمیل، این قابلیت به شکل قابل‌توجهی بهبود یافته است. ویژگی جدیدی به نام «پاسخ‌های هوشمند زمینه‌ای» به جیمیل اضافه شده که می‌تواند با درک بهتر از محتوا و زمینه مکالمه، پاسخ‌های دقیق‌تر و شخصی‌سازی شده‌تری را به کاربران پیشنهاد دهد. این ویژگی باعث می‌شود که تعاملات ایمیلی کاربران کارآمدتر شود.

از این پس، هنگام پاسخ دادن به ایمیل، تجربه شما بسیار هوشمندانه‌تر خواهد شد. هرگاه شما بخواهید به ایمیلی پاسخ دهید، جیمیل سه گزینه پاسخ هوشمند را به شما پیشنهاد می‌کند. این گزینه‌ها براساس کل محتوای ایمیل و مکالمات قبلی شما تنظیم شده‌اند و هر کدام لحنی متفاوت دارند؛ از رسمی تا دوستانه.

جیمیل با جمینای

برای پیش‌نمایش هر پاسخ، کافی است انگشت خود را روی آن نگه دارید. اگر پاسخ مورد نظر خود را پیدا کردید، با یک ضربه ساده، آن را به بدنه ایمیل اضافه کنید. جیمیل به طور خودکار یک سلام و یک خداحافظی مناسب نیز به پاسخ شما اضافه می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست، شما می‌توانید قبل از ارسال ایمیل، هر تغییری که می‌خواهید در پاسخ ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید کلمات یا عبارات را اضافه یا حذف کنید تا پاسخ دقیقاً مطابق نظر شما باشد.

درحال‌حاضر، این ویژگی جدید برای کاربران پولی گوگل مانند Gemini Business، Education و … در دسترس است. همچنین، این قابلیت هم در دستگاه‌های اندرویدی و هم در آیفون قابل استفاده است. البته، درحال‌حاضر فقط به زبان انگلیسی پشتیبانی می‌شود، اما به زودی از زبان‌های بیشتری پشتیبانی خواهد شد. با این ویژگی جدید، پاسخ دادن به ایمیل‌ها سریع‌تر، آسان‌تر و شخصی‌تر از همیشه خواهد بود.