گوگل سال‌هاست که در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی پیشرو بوده است. اخیرا این شرکت اعلام کرده که قصد دارد هوش مصنوعی Bard را به موتور جستجوی خود اضافه کند و همچنین هوش مصنوعی جدیدی به نام Magi را در کنفرانس Google I/O 2023 معرفی کند. انتظار داریم این موضوع، تحولات انقلابی در نحوه جستجوی اطلاعات و تعامل ما با فناوری ایجاد کند.

Bard AI یک مدل زبان هوش مصنوعی محسوب می‌شود که برای درک زبان انسان طراحی شده است. گوگل امیدوار است با ادغام هوش مصنوعی Bard در موتور جستجو، نتایج جستجوی دقیق و مرتبط‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین این شرکت قصد دارد نتایج سنتی را کنار گذاشته و با ارائه چندین ویدئو مانند اینستاگرام و تیک‌تاک ظاهری متفاوت را ایجاد کند.

شایعات تایید می‌کنند که افزودن هوش مصنوعی Bard به موتور جستجوی گوگل تاثیر قابل توجهی بر نحوه جستجوی اطلاعات ما خواهد داشت. این کار باعث می‌شود افراد به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. همچنین با اطمینان از اینکه محتوای آن‌ها در نتایج جستجو بیشتر دیده می‌شود، دسترسی به مخاطبان مورد نظر را برای کسب و کارها نیز آسان‌تر می‌کند.

Magi با قابلیت‌های پیشرفته خود قادر به انجام وظایف پیچیده‌ای خواهد بود که در حال حاضر فراتر از توانایی‌های سایر سیستم‌های هوش مصنوعی است. این امر فرصت‌های جدیدی را برای مشاغل و افراد به‌طور یکسان ایجاد خواهد کرد. این هوش مصنوعی می‌تواند برای توسعه دستیارهای مجازی پیشرفته‌تری استفاده شود که سوالات و درخواست‌های انسان را می‌فهمد و پاسخ دقیقی به ‌آن‌ها می‌دهد.

گوگل از هوش مصنوعی Bard در موتور جستجوی خود استفاده می‌کند

تصمیم گوگل برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی تعجب آور نیست چراکه قبل از آن، مایکروسافت Bing Chat را به موتور جستجو خود اضافه کرد. هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده فناوری ایفا می‌کند و گوگل در موقعیت خوبی برای استفاده از این روند قرار دارد. گوگل با سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی به کاربران اطمینان می‌دهد که در خط مقدم نوآوری‌های تکنولوژیکی باقی می‌ماند.

اضافه شدن Bard AI به موتور جستجوی گوگل تازه شروع کار است. گوگل برنامه‌هایی برای ادغام هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌های دیگر کسب و کار از جمله تبلیغات، پزشکی و رزرو رستوران دارد. این امر به گوگل کمک می‌کند خدمات شخصی‌سازی شده‌تری را به کاربران ارائه دهد.

توسعه هوش مصنوعی بدون چالش نیست و یکی از بزرگترین آن‌ها توسعه اصول و دستورالعمل‌های هوش مصنوعی برای رفع مشکلات است. اصول و دستورالعمل ها برای اطمینان از توسعه و استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی به شیوه‌ای مسئولانه و اخلاقی طراحی می‌شوند.

اخبار مرتبط: سرویس هوش مصنوعی بارد توسط گوگل معرفی شد