یکی از بزرگترین نکات این هفته این است که شرکت گوگل تاریخ رسمی برگزاری کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O را منتشر کرد. پس از مدت‌ها امروز متوجه شدیم که رویداد Google I/O ۲۰۲۳ قرار است در تاریخ ۲۰ اردبیهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شود که نسبت به سال‌های گذشته، با تغییر بزرگی رو به رو شده است. همچنان این رویداد به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اما تعداد کمی از افراد می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند.

از سال ۲۰۱۹، Google I/O به عنوان یک رویداد عالی برای عرضه گوشی‌های سری پیکسل عمل کرده است. امسال، کارشناسان انتظار دارند که پیکسل a۷ در این رویداد معرفی شود. همچنین به احتمال زیاد پیکسل تبلت که در رویداد سال گذشته معرفی شد همزمان با پیکسل a۷ عرضه شود. فراتر از آن، اطلاعاتی در مورد گوشی پیکسل فولد نیز به بیرون درز کرده است که انتظار می‌رود در این رویداد معرفی شود.

منابع خبری جدید تایید می‌کنند که رویداد Google I/O ۲۰۲۳ از کاربرد عملی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که گوگل مدت‌ها روی آن کار کرده است رونمایی خواهد کرد. ورود Bard AI به ChromeOS در رویداد Google I/O زمان‌بندی خوبی به نظر می‌رسد. برخی از منابع اطلاعاتی حتی از ابزار بالقوه دیگری مرتبط با هوش مصنوعی که به زودی برای Google ارائه می‌شود آگاه هستند.

تا قبل زمان برگزاری رویداد Google I/O ۲۰۲۳، کاربران نسخه بتا اندروید ۱۴ را دریافت کرده‌اند. اما گوگل احتمالا ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های فراوانی را برای اندروید ۱۴ در نظر گرفته است که در این رویداد از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. با نام رمزی مانند “Upside Down Cake” برای اندروید ۱۴، می‌توانیم فرض کنیم که عملکرد اندروید به کلی تغییر خواهد کرد.

خبر مرتبط: برای دیدن پوشش خبری اختصاصی علاءالدین از رویداد MWC 2023 حتما کلیک کنید.