یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویداد‌های حوزه موبایل، رویداد کنگره جهانی موبایل MWC است که هر ساله برگزار می‌شود. امسال نیز این رویداد مانند سال‌های گذشته در بارسلونا برگزار شده است. اگر شما هم مشتاق آخرین اخبار رویداد ام دبلیو سی هستید، با آخرین اخبار اختصاصی خبرنگار علاءالدین در بارسلونا همراه ما باشید.

زمان رویداد MWC 2023

رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳، از تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا تاریخ ۱۱ اسفند ماه در حال برگزاری است. در این رویداد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی جدید‌ترین محصولات خود را برای کاربران به نمایش می‌گذارند و ممکن است در این رویداد شاهد رونمایی از محصولات جدید شرکت‌ها باشیم. اکنون روز سوم رویداد در حال برگزاری است و خبرنگار رسانه علاءالدین گزارش‌های اختصاصی خود از این رویداد را برای ما ارسال می‌کند.

گزارش از غرفه هواوی

در ابتدای کار خبرنگار ما به غرفه هواوی سر‌زده و یک ویدیو از گوشی تاشو جدید این شرکت برای ما ارسال کرده است. در این ویدیو کارشناس هواوی به صورت مختصر برخی مشخصات گوشی Huawei Mate XS 2 را به ما نشان می‌دهد.

این گوشی صفحه نمایش داخلی 7.8 اینچی دارد و صفحه نمایش خارجی آن نیز 6.5 اینچ است. مهم‌ترین نکته این گوشی، طراحی بسیار نازک آن است. از این رو در حالت بسته نیز ضخامت گوشی به 1.1 سانتی‌متر می‌رسد که کاملاً مناسب است.

همچنین ویژگی مثبت دیگر میت ایکس اس ۲ هواوی، قابلیت نمایش تصویر دوربین اصلی در صفحه نمایش دوم Mate XS 2 است که درون ویدیو مسئول غرفه هواوی آن را به نمایش گذاشته است.

گزارش از غرفه شیائومی

پس از هواوی، خبرنگار ما به غرفه شیائومی سر‌زده است و در ویدیو خود حال و هوای غرفه شیائومی را به تصویر کشیده است. همان طور که در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید، شیائومی یکی از بزرگترین غرفه‌ها را دارد. چرا که درون غرفه خود علاوه بر موبایل و لوازم خانگی، ربات و گجت‌های هوشمند دیگر خود را نیز به نمایش گذاشته است.

گزارش از ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن

نسخه دیسکاوری ادیشن ردمی نوت ۱۲، یک گوشی جذاب دیگر از گوشی‌های ردمی است که خبرنگار ما به سراغ آن رفته است. همان طور که مسئول غرفه شیائومی نیز توضیح می‌دهد، این گوشی توانایی شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد در مدت زمان ۹ دقیقه را دارد. در زیر می‌توانید ویدیو گزارش خبرنگار ما از این گوشی را مشاهده کنید.

ربات‌های شیائومی

محصول جذاب دیگری که شیائومی به MWC 2023 آورده است، ربات‌های هوشمند این شرکت است که خبرنگار ما یک گزارش تصویری از دو ربات هوشمند CyberDog و CyberOne برای ما ارسال کرده است که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

لوازم خانگی هوشمند

مهمان تازه وارد غرفه شیائومی، لوازم خانگی این شرکت است. خبرنگار ما در این گزارش خود به بررسی سرخ کن هوشمند این شرکت که مصرف روغن پایینی دارد پرداخته است. همچنین در ادامه خبرنگار اختصاصی ما سراغ سایر لوازم خانگی شیائومی مانند گاز، دستگاه آب میوه‌گیری و… نیز رفته است و یک گزارش از این محصولات تهیه کرده است.

اسکوتر هوشمند و پاوربانک ۱۰۰۰ واتی

اسکوتر برقی و پاور بانک قدرت‌مند ۱۰۰۰ واتی که قابلیت شارژ با استفاده از نور خورشید را نیز دارند، دو گجت جذاب دیگری است که خبرنگار ما در رویداد MWC 2023 سراغ آن‌ها رفته است.

گزارش از غرفه پوکو

درست است که پوکو به نوعی زیر مجموعه شیائومی به حساب می‌آید، اما این شرکت هم به صورت جداگانه در کنگره جهانی موبایل غرفه دارد. در گزارش ارسال شده توسط خبرنگار ما، شما می‌توانید آخرین گوشی‌های این شرکت را مشاهده کنید.

هدست AR/VR لنوو

یکی از دستگاه‌های جذاب رویداد امسال، عینک‌های واقعیت مجازی است که نسبت به گذشته درون رویداد بیشتر شده است و شرکت‌های مختلفی به سمت ساخت این عینک‌ها رفته‌اند. لنوو یکی از این شرکت‌ها است که خبرنگار ما به غرفه این شرکت سر‌زده و یک گزارش از عینک واقعیت افزوده ThinkReality A۳ برای ما تهیه کرده است.

این هدست در جلوی خود دارای دو دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰ است. همچنین به گفته مسئول غرفه لنوو، این هدست در جلوی خود دارای حسگر‌های تشخیص عمق و تشخیص موقعیت نیز هست. این حسگر‌ها به هدست کمک می‌کنند تا محتوای واقعیت افزوده نمایش داده شود و موقعیت دست و سر انسان کنترل شود.

همچنین شما با استفاده از این حسگر‌ها می‌توانید موقعیت گوشی هوشمند همراه خود را برای جا‌به‌جایی بین نرم‌افزار‌ها کنترل کنید. این هدست در کارخانه‌ها، صنعت و برای طراحان کاربرد دارد. همچنین این هدست برای تعمیر کاران و مصارف آموزشی نیز می‌تواند استفاده شود. در زیر شما می‌توانید گزارش اختصاصی خبرنگار ما را مشاهده کنید.

لپ تاپ لنوو یوگا

علاوه بر این هدست، محصول جذاب دیگری که لنوو به این نمایشگاه آورده است، لپ تاپ جدید این شرکت است. این لپ تاپ از خانواده لپ تاپ‌های سری یوگا است و به جای کیبورد از دو صفحه نمایش استفاده می‌کند و یکی از صفحه نمایش‌ها کار کیبورد را نیز انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به صورت جداگانه کیبورد و نگهدارنده آن را نیز تهیه کنید. برای بررسی این محصول خبرنگار اختصاصی ما یک گزارش از نحوه عملکرد این لپ تاپ نیز تهیه کرده است که شما می‌توانید ویدیو آن را در زیر مشاهده کنید.

گزارش از غرفه نوکیا

غرفه بعدی که خبرنگار ما برای بررسی به آن سر‌زده است، غرفه نوکیا است. نوکیا انواع محصولات جدید خود را در این غرفه به نمایش گذاشته است. اولین محصولی که خبرنگار ما در این غرفه به سراغ آن رفته است، گوشی‌های جدید نوکیا است که تنها چند روز از معرفی آن‌ها می‌گذرد. نوکیا G22 اولین محصولی است که مسئول غرفه نوکیا آن را به خبرنگار ما معرفی می‌کند.

نوکیا در ساخت این گوشی تأکید زیادی به روی تعمیر‌پذیری بالای این دستگاه داشته است. چرا که به گفته نوکیا شما می‌توانید در ۵ دقیقه باتری دستگاه را عوض کنید. همچنین بدنه پشتی دستگاه از پلاستیک بازیافت شده ساخت شده است و G22 تا سه سال گارانتی دارد و آپدیت‌های گوگل را دریافت می‌کند.

همچنین دو گوشی C22 و C32 دستگاه‌های اقتصادی امسال نوکیا است که از معرفی آن‌ها نیز تنها چند روز می‌گذرد. نوکیا باتری دهی زیاد، امکان اضافه کردن حافظه جانبی و قیمت مناسب را در طراحی این گوشی‌ها مد نظر قرار داده است.

نوکیا C23 دارای پشت شیشه‌ای است و شاید بتوان آن را ارزان‌ترین گوشی با بدنه پشتی شیشه‌ای دانست. چرا که این گوشی برچسب قیمتی ۱۵۰ یورویی دارد.

نسخه مخصوص کودکان تبلت نوکیا T10، دستگاه دیگری بود که خبرنگار ما در غرفه نوکیا به آن سر زد. این تبلت به صورت پیش فرض با قاب محافظ پلاستیکی عرضه می‌شود تا در برابر ضربه مقاومت مناسبی داشته باشد.

گزارش از غرفه تکنو

تکنو نیز امسال با آخرین محصولات خود به رویداد MWC آمده است. این شرکت در کنار نمایش آخرین گوشی‌های خود، دیروز از جدید‌ترین گوشی خود رونمایی کرد. گوشی تکنو فانتوم V فولد، اولین گوشی تاشو این شرکت است که تنها یک روز از معرفی آن می‌گذرد. از این رو خبرنگار ما برای بررسی این گوشی به غرفه این شرکت سر‌زده و از این تاشو 7.85 اینچی، ویدیو گرفته است که می‌توانید این ویدیو را در ادامه مشاهده کنید.

گزارش از سالن استارتاپ‌های موبایلی

در نهایت خبرنگار اختصاصی ما یک سر به سالن استارتاپ‌های موبایلی در سالن ۸ نمایشگاه زده است و یک گزارش از این سالن برای ما ارسال کرده است. در این سالن انواع استارتاپ‌های موبایلی فعالیت‌های خود را ارائه می‌کنند و حتی مکانی برای تنظیم قرار داد آن‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

آخرین به‌روز‌رسانی، چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه، ساعت 25: 20

خبر مرتبط:‌ تبلت ZTE باقابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی معرفی شد