طبق‌ گزارش‌ها، دستیار صوتی گوگل جمینای که درحال‌حاضر فقط با یک صدا در دسترس است، به زودی با صداهای جدیدی عرضه خواهد شد.

گوگل در سیستم‌عامل اندروید دو دستیار صوتی «گوگل اسیستنت» و «جمینای» ارائه می‌دهد. درحالی‌که گوگل اسیستنت با دوازده صدای مختلف در دسترس است، جمنای تنها یک صدا دارد. کاربران خواستار گزینه‌های بیشتری برای صدای جمنای بوده‌اند و به‌نظر می‌رسد گوگل به خواسته‌ آن‌ها توجه کرده است. اخباری مبنی بر تلاش گوگل برای افزودن صداهای جدید به جمنای منتشر شده است.

براساس گزارش کاربران در توییتر، به‌نظرمی‌رسد جدیدترین نسخه‌ آزمایشی برنامه‌ جمینای برای اندروید، گزینه‌ جدیدی با عنوان «صدای Gemini» را در تنظیمات این برنامه ارائه می‌دهد. درحال‌حاضر، انتخاب این گزینه صفحه‌ای خالی را باز می‌کند. اما این احتمال وجود دارد که گوگل در آینده، گزینه‌های مختلفی برای صدای جِمینی به این بخش اضافه کند. وجوداین‌قابلیت، نشان از تلاش گوگل برای امکان انتخاب صداهای متنوع برای دستیار صوتی جِمینی در آینده‌ای نزدیک دارد.

این‌قابلیت که با عنوان «انتخاب صدا» در تنظیمات کلی نسخه‌ آزمایشی جدید اپلیکیشن گوگل برای اندروید مشاهده شده است، امکان شخصی‌سازی تجربه‌ کاربری را برای طیف وسیع‌تری از کاربران فراهم خواهد کرد. باوجود آنکه درحال‌حاضر این‌قابلیت تنها امکان انتخاب از میان دو صدا با عناوین «روبی» برای زبان انگلیسی و «ریور» برای زبان آلمانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی گوگل Gemini

گزینه‌ «انتخاب صدا» در تنظیمات عمومی نسخه‌ آزمایشی جدید اپلیکیشن گوگل با دو قابلیت دیگر مربوط به صدای دستیار صوتی در اندروید متفاوت است. این گزینه نه مثل «صدای جمینای» در تنظیمات برنامه‌ Gemini عمل می‌کند و نه شبیه به «صدای دستیار و صداها» در تنظیمات برنامه‌ گوگل است که ۱۲ صدای مختلف برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت ارائه می‌دهد.

بااینکه گزینه‌ «انتخاب صدا» اشاره‌ای به‌دستیار صوتی گوگل اسیستنت یا جمینای نمی‌کند، ابهاماتی درمورد اینکه این گزینه برای کدام دستیار صوتی کاربرد دارد، به‌وجودآمده است. حدس ما این است که این‌قابلیت، امکان انتخاب یک صدای مشترک برای هردو دستیار صوتی گوگل اسیستنت و Gemini را فراهم می‌کند. اگر اینگونه باشد، می‌توان آن را یک ویژگی عالی دانست، چرا که شخصی‌سازی تجربه‌ کاربری باهردو دستیار صوتی را تسهیل می‌کند.

اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه‌ عمومیِ دو قابلیت مرتبط با صدای دستیار صوتی در محصولات گوگل، یعنی «صدای Gemini» در برنامه‌ جمینای و «انتخاب صدا» در برنامه گوگل، در دسترس نیست. بااین‌حال، باتوجه به سابقه‌ این شرکت، می‌توان انتظار داشت که این قابلیت‌ها طی ماه‌های آتی در اختیار کاربران قرار گیرند.