در جریان رویداد معرفی گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل، متاسفانه اجرای دموی جمینای لایو با مشکلاتی مواجه شد که تنش زیادی برای مجریان مراسم به دنبال داشت.

در رویدادها و ارائه‌ها، طبیعی است که نسخه دمو اپلیکیشن‌های مختلف با ایراداتی پیش‌بینی نشده مواجه شود اما وقتی هزاران هزار مخاطب منتظر رونمایی از این تکنولوژی هستند و در همان لحظه به مشکل برمی‌خورید، قطعاً تنش و استرس زیادی به وجود می‌آید. جس کارپنتر و دیو سیترون از مجریان مراسم رونمایی از گوشی‌های پیکسل 9 بودند. این دو سعی در اجرای دموی جمینای لایو داشتند که متاسفانه در دو بار تلاش، با مشکل مواجه شد. حتی تصور میزان اضطرابی که به این دو وارد شده نیز سخت و دشوار است. با این حال، خوشبختانه در تلاش سوم به نتیجه رسیدند و هوش مصنوعی گوگل با موفقیت اجرا شد که رضایت و راحتی خیال این دو مجری را در بر داشت.

در این مراسم، سعی شد آخرین آپدیت جمینای لایو، هوش مصنوعی توانا و جذاب گوگل، بر روی گوشی گلکسی اس 24 اولترا اجرا شود. در این اجرا، به کمک گوشی عکسی از پوستر کنسرت «سابرینا کارپنتر» گرفته شد و دیو از این هوش مصنوعی خواست برنامه‌اش را چک کند تا ببیند در زمان کنسرت این خواننده وقت خالی دارد یا خیر. به گفته دیو، هوش مصنوعی Gemini Advanced اطلاعات مهم این تصویر را برداشته و آن را اپلیکیشن تقویم تطابق می‌دهد تا بتواند به درخواست مربوطه پاسخ دهد. در همین راستا، متاسفانه اوضاع طبق انتظار دیو پیش نرفت و در اولین امتحان، نمایش نتایج با مشکل مواجه شد.

دیو ناامید نشده و برای بار دوم، Gemini Advanced را امتحان کرد تا بلکه این بار نتیجه مورد نظرش حاصل شود. متاسفانه باری دیگر این اپلیکشن ایرور «Something went wrong, please try again (13)» را به نمایش گذاشت و تاکید کرد که مشکلی برای سیستم به وجود آمده است. دیو موفق شد با لبخندی بر لب، حداقل ظاهر خود را حفظ کند اما واضح بود که میزان اضطراب و حتی ضربان قلبش در این لحظات، سر به فلک کشیدند. وی موفق شد آرامش خود را حفظ کند و برای بار سوم، درخواست خود از این هوش مصنوعی را مطرح کند. این دفعه خوشبختانه نتایج با موفقیت به نمایش درآمد و حضار نیز پس از چند ثانیه سکوت عجیب و غریب، شروع به تشویق وی کردند.

در طی دموی جمینای لایو، دیو سیترون موفق شد این هوش مصنوعی را بر روی دستگاهی غیر از محصولات گوگل، این بار گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ اجرا کند. به نظر می‌رسد مشکل پیش آمده در دو دفعه اول مربوط به گوشی بوده است. خوشبختانه دیو وقوع چنین مسئله‌ای را پیش بینی کرده و گوشی دیگری برای این شرایط مهیا کرده بود که با استفاده از آن، بدون ایراد توانست از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید گوگل پرده بردارد.