بنابر اعلام رسمی شرکت گوگل، سری ساعت‌های هوشمند فیت بیت متوقف شده و رویکرد این شرکت تغییر کرده است.

آخرین سری ساعت‌های هوشمند فیت بیت در سال 2022 و در دو مدل ورسا 4 و سنس 2 به بازار عرضه شد و تنها چند ماه پس از آن، اولین ساعت هوشمند از سری گوگل پیکسل نیز در دسترس قرار گرفت. در آن زمان نیز بسیاری گمان کردند که پیکسل واچ از قابلیت‌های هر دوی این ساعت‌ها برخوردار است و همین موضوع، نشان از به پایان رسیدن سری فیت بیت دارد.

حال با پیشرفت سری پیکسل واچ، مشکلات عمده آن رفع و تجربه‌ای که پیکسل واچ 3 که چندی پیش عرضه شد، ارائه می‌شود به مراتب چندین و چند قدم بهتر از سری فیت بیت است. ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های جذاب این ساعت هوشمند، نشان می‌دهد که گوگل به خوبی از پس سری جدید ساعت‌های هوشمندش برآمده و محصولی ارزشمند تقدیم کاربران کرده است.

پیکسل واچ

رئیس بخش مدیریت محصولات برای سری پیکسل واچ، در طی مصاحبه‌ای با وبسایت Engadget و در پاسخ به سوالی که آیا نسخه دیگری از سری ساعت‌های هوشمند فیت بیت ساخته می‌شود عنوان کرد که در حال حاضر، درآمد اصلی آنان از بخش ساعت‌های هوشمند از سری پیکسل واچ تامین می‌شود. به گفته وی، پیکسل واچ نسل آینده فیت بیت خواهد بود. از این پس، برند فیت بیت بیشتر بر روی ترکرها تمرکز دارد که عمر باتری طولانی‌تری دارند و از طراحی مینیمال‌تری نیز بهره می‌برند که استفاده از آن برای کاربر راحت‌تر است.

این مصاحبه به‌طور واضح نشان می‌دهد که نباید آینده‌ای برای ساعت‌های هوشمند سری فیت بیت در نظر داشته باشیم. با این حال، در گذشته نیز گوگل چندباری نظرش را عوض کرده پس باید ببینیم در این راستا نیز به چه سمت و سویی خواهد رفت. در حال حاضر، هر دو ساعت ورسا 4 و سنس 2 از فیت بیت حتی بر روی گوگل استور نیز در دسترس بوده و می‌توانید برای خریدشان اقدام کنید. شرکت گوگل مرتباً نرم‌افزار این ساعت‌ها را بروزرسانی کرده و قابلیت‌های جدیدی نیز برایشان لحاظ می‌کند. حال که قیمت ساعت سنس 2 به 249 دلار رسیده که تقریباً هم قیمت پیکسل واچ 2 است، خرید آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. با این حال، اگر به سری فیت بیت علاقه دارید، چه سنس 2 و چه ورسا 4 گزینه‌های عالی برای تهیه هستند و هر دو از قابلیت‌های بروز و کاربردی بهره می‌برند.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند جدیدترین ساعت هوشمند گوگل، یعنی پیکسل واچ 3 را از مراکز معتبر پیش خرید کنند. این ساعت از ماه سپتامبر به صورت رسمی به بازار عرضه شده و می‌توانید جزو اولین کسانی باشید که تکنولوژی جدید و توانای گوگل را تجربه می‌کند.