شرکت گوگل امروز اعلام کرد که در حال به‌روز‌رسانی سیاست‌های مربوط به حساب های غیرفعال گوگل است. در این راستا گوگل قصد دارد حساب‌های کاربری که حداقل دو سال از آن استفاده نشده را پاک کند. این شرکت ادعا کرده اکانت های قدیمی‌تر که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نشده، به دلیل استفاده از رمز‌های عبور ساده‌ و غیر ایمن و عدم برخورداری از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای، معمولا در معرض خطر سوءاستفاده قرار دارند.

از این رو گوگل تصمیم گرفته تا حساب‌های کاربری که بیش از دو سال است کسی وارد آن‌ها نشده یا استفاده‌ای از آن‌ها نبرده است را به همراه تمام محتواهای داخلشان پاک کند. محتواهایی که در خطر پاک شدن توسط گوگل قرار دارند شامل تمامی اطلاعات جیمیل، گوگل داکس، گوگل درایو، Google Meet، تقویم، یوتوب و Google Photos می‌شوند.

اولویت پاک کردن نیز با حساب‌های کاربری فردی بوده و اکانت‌های ساخته شده برای کسب‌وکارها و مدارس در اولویت بعدی قرار دارند. کاربرانی که حساب‌های کاربری غیر فعال دارند از آذر ماه سال جاری شاهد پاک شدن حسابشان خواهند بود. هرچند گوگل قبل از پاک کردن این اکانت‌ها چندین پیام هشدار و یادآوری برایشان ارسال خواهد کرد.

اکانت‌هایی که یکبار ساخته شده اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، جلوتر از همه پاک می‌شوند. گوگل پیش از حذف کردن این اکانت‌ها نیز ابتدا چندین پیام هشدار از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کند. چنانچه کاربری به این هشدارها واکنشی نشان نداده یا میزان استفاده خود از حساب کاربری‌اش را افزایش ندهد، آن اکانت حذف خواهد شد.

حذف یک حساب کاربری در گوگل

برای اینکه بتوانید حساب کاربری گوگل خود را فعال نگه دارید، حداقل هر دو سال یکبار باید وارد آن شوید. هرکسی که به تازگی وارد اکانت گوگل خود شده باشد یا از سرویس‌های گوگلی استفاده کرده باشد از فهرست حذف خط می‌خورد. فعالیت در حساب کاربری گوگل به معنای آن است که با جیمیل نامه‌ الکترونیکی بفرستید، از گوگل درایو برای ذخیره آنلاین فایل‌های خود استفاده کنید، از یوتوب ویدئو تماشا کنید، از گوگل‌پلی برنامه دانلود کنید، با موتور جستجوی گوگل کار کنید، با استفاده از گوگل وارد سایت‌های دیگر بشوید و غیره.

در سال 2020 گوگل برای سبک‌تر کردن سرورهایش، محتواهای قرار گرفته روی حساب های غیرفعال را پاک کرد اما خود این اکانت‌ها حذف نشدند. هرچند به نظر ، برنامه گوگل تغییر کرده و اکنون وجود خود این اکانت‌ها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.

خبر مرتبط: هوش مصنوعی Bard در موتور جستجوی گوگل