گوگل اخیراً یک تغییر جزئی در فرآیند همگام‌سازی مخاطبان خود در دستگاه‌های اندرویدی ایجاد کرده که می‌تواند باعث پاک شدن لیست مخاطبان در گوشی شما شود.

بر اساس گزارش Android Authority این تغییر بخشی از به‌روزرسانی ۳ خرداد Google Play Services بوده که در لیست تغییرات آن می‌توان دید که خاموش کردن همگام‌سازی با Google Contacts اکنون همه ورودی‌های همگام‌سازی شده قبلی را از گوشی اندرویدی شما حذف می‌کند. در نسخه قبلی مخاطبان حتی زمانی که همگام‌سازی خاموش بود روی گوشی باقی می‌ماندند و فقط مخاطبان جدید همگام‌سازی نمی‌شد.

این تغییر می‌تواند مشکل ساز شود چرا که اگر این تنظیم به صورت اتفاقی خاموش شود باعث می‌شود کاربر به اشتباه فکر کند که اطلاعات مخاطبان از بین رفته است. در واقع، همه مخاطبان همگام‌سازی شده را می‌توان از هر دستگاهی مشاهده کرد و اطلاعات بدون تغییر باقی می‌مانند مگر این‌که به صورت دستی آنها را حذف کنید.

contact را در تنظیمات دستگاه خود sync کنید

با این حال، تنظیم پیش‌فرض این است که کلید همگام‌سازی مخاطبان روشن باشد و خاموش کردن آن در واقع به چند مرحله اضافی نیاز دارد و باید از طریق منوی تنظیمات > گذرواژه‌ها > حساب‌های دستگاه به این تنظیمات دسترسی داشته باشید. این مراحل طولانی برای این است که همگام‌سازی نتواند به‌طور تصادفی خاموش شود.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که اگر متوجه پاک شدن مخاطبان در گوشی اندرویدی خود شدید، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که مطمئن شوید همگام‌سازی مخاطبان به طور تصادفی خاموش نشده است. اگر باید فوراً به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و نمی‌توانید منتظر تکمیل همگام‌سازی باشید، می‌توانید از طریق وب نیز با آدرس contacts.google.com به آنها دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است این نسخه جدید از Google Play Services شامل رفع باگ‌ها و اضافه شدن ویژگی‌های توسعه‌دهنده جدید برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است تا از ویژگی‌های اتصال دستگاه در برنامه‌های خود پشتیبانی کند.

اخبار مرتبط: