امروزه از دست دادن ارتباط با دوستان قدیمی آسان است. با وجود این همه اتفاقاتی که در اطراف ما می‌افتد، یادآوری تاریخ‌های مهم مانند تولد، سالگرد و سایر مناسبت‌های خاص می‌تواند سخت باشد. خوشبختانه، تکنولوژی ابزارهایی را در اختیارمان قرار داده که می‌تواند در پیگیری این تاریخ‌های مهم کمک کند. یکی از این ابزارها اپلیکیشنGoogle Contacts است که اغلب نادیده گرفته می شود اما به تازگی و با اضافه شدن قابلیت جدید Google Contacts، می‌توانید استفاده بهتری از این سرویس رایگان گوگل داشته باشید.

از گذشته، برنامه Contacts برای ذخیره شماره تلفن استفاده می‌شده، اما این اپلیکیشن می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. با آخرین به‌روزرسانی Google، کاربران اکنون می‌توانند تولد مخاطب یا سایر تاریخ‌های مهم را مستقیماً به برنامه اضافه کنند.

علاوه‌بر این، ویژگی یادآوری تولد اکنون با بقیه برنامه‌های گوگل همگام‌سازی شده است. این یعنی نه تنها در برنامه مخاطبین بلکه سایر برنامه‌ها و سرویس‌های Google نیز از اطلاعات شما استفاده می‌شود. برای مثال، اگر تاریخ تولد دوستی را به برنامه مخاطبین خود اضافه کنید، در تاریخ تولد او یک اعلان در تقویم Google دریافت خواهید کرد.

Google Contacts یک ویژگی فیس بوک را اضافه می‌کند

برای استفاده از این قابلیت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه مخاطبین را باز کنید و به برگه میانی به نام «ویژه» در پایین صفحه بروید. در اینجا، خواهید دید که این ویژگی جدید قبلاً فعال شده است. روی گزینه کلیک کنید و آیکون کیک تولد را برای اضافه کردن تاریخ انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید روی یک مخاطب کلیک کنید، روی نماد مداد کلیک کنید تا اطلاعات را ویرایش کرده و اضافه کنید.

وقتی تاریخ تولد را اضافه کردید، می‌توانید اعلان تولد را روشن کنید. برای فعال کردن اعلان‌ها، روی مخاطبی که اطلاعات آن را وارد کردید کلیک کنید و روی علامت سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید. گزینه "افزودن اعلان تولد" در منوی سه نقطه ظاهر می‌شود، آن را انتخاب کنید و اخطاری دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد یادآوری‌ها باید فعال شوند. مستقیماً می‌توانید به تنظیمات تماس بروید و اعلان‌ها را فعال کنید.

قابلیت جدید Google Contacts یک ویژگی عالی در اپلیکیشن مخاطبین بوده که ارتباط با افراد مهم زندگی شما را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید از این ویژگی جدید و سایر ویژگی‌های کارآمد برای بهبود روابط خود استفاده کنید.

خبر مرتبط: ویژگی های جدید Google Authenticator