شرکت گوگل درحال مذاکره برای سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری روی هوش مصنوعی Character.AI است که به کاربر امکان چت با افراد معروف را می‌دهد.

هوش مصنوعی «Character.AI» توسط ۲ کارمند سابق گوگل یعنی نوام شزیر و دنیل دی‌فریتاس ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با نسخه‌های مجازی سلبریتی‌ها و افراد معروف چت کنند و از دستیار هوش مصنوعی بهره ببرند. این سرویس برای کاربران رایگان است، اما مشترکان می‌توانند با پرداخت ۹.۹۹ دلار در ماه بدون نیاز به خط مجازی به چت‌بات دسترسی داشته باشند.

چت‌بات Character.AI نقش‌های متفاوتی ارائه می‌دهد که روی کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال متمرکز است، زیرا اطلاعات Similarweb نشان می‌دهند ۶۰ درصد کاربران این هوش مصنوعی را افرادی با این سنین تشکیل می‌دهند. این شرکت با تحلیل اطلاعات، شخصیت‌های محبوب‌تر را به سرویس خود اضافه می‌کند که برخلاف چت‌بات‌های فعلی و مانند هوش مصنوعی ایکس (توییتر) که Grok نام دارد، بسیار سرگرم‌کننده است.

چت با افراد معروف در هوش مصنوعی گوگل

با نگاهی به آمار و ارقام مشخص می‌شود Character.AI عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. این شرکت اعلام کرد که طی ۶ ماه ابتدایی، ۱۰۰ میلیون مخاطب جذب کرده و ارزش آن بیش از ۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. همچنین اسفند گذشته آندرسون هورویتز ۱۵ درصد از این شرکت را با مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرد که یعنی ارزش آن را به یک میلیارد دلار رساند. اکنون منبعی به رویترز اعلام کرد گوگل در حال مذاکره برای خرید این شرکت است، اما به‌دلیل حساسیت شرایط مذاکرات نام خود را اعلام نکرده است.

درحقیقت این استارتاپ به‌دنبال سرمایه‌گذاری عظیم برای آموزش مدل‌های جدید جهت گسترش Character.AI و توانایی عرضه مطابق با تقاضای کاربران است. نکته جالب اینجاست که این شرکت در حال حاضر هم از سرویس ابری گوگل و پردازنده‌های تنسور این شرکت بهره می‌برد و پیوستن به گوگل کاملا با زمینه‌های استارتاپ همخوانی دارد.

البته پیش از این هم گوگل در بخش هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده، مثلا برای مدل Anthropic حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود تا این مدل هم از سرویس ابری گوگل و تراشه‌های تنسور بهره ببرد. این مسئله به یکی از روش‌های سرویس‌های ابری بزرگ تبدیل شده که با شرکت‌های هوش مصنوعی قرارداد ببندند و بخشی از سرورهای خود را با سخت‌افزار مربوطه مجهز کرده و به آنها اختصاص دهند. علاوه‌بر شرکت گوگل، مایکروسافت و آمازون هم از این روش بهره بردند.

نظر شما چیست؟ به‌نظر شما سرمایه‌گذاری‌های عظیم هوش مصنوعی گوگل و بقیه شرکت‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: