غول جستجوگر درصدد است تا گوگل چت را به گونه‌ای تقویت کند و توسعه دهد که بتواند با تلگرام و واتس‌اپ رقابت کند.

گوگل چت که در ابتدا به عنوان پیام‌رسان عرضه شد، هیچ‌گاه نتوانست جایگاه خود را پیدا کند و پس از شکست در جذب کاربر، به ابزاری برای ارتباطات تجاری و کاری تبدیل شد. اما همواره تلاش گوگل برای جذب کاربران به دلیل رقبای قدرتمندی مانند تلگرام و واتس‌اپ با شکست مواجه شد.

اکنون گوگل مصمم شده تا با ایجاد تغییرات گسترده، گوگل چت را تبدیل به رقیب برای دیگر شبکه‌های مجازی کند و در این مسیر چندین قابلیت به پیام‌رسان خود اضافه کرده است.

گوگل چت

قابلیت‌های زیادی به گوگل چت اضافه شده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها آمده است:

  • نوشتار خودکار: این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای مرتبط با متن کاربر را برای نوشتن پیشنهاد می‌دهد که هم از اشتباهات تایپی و املایی جلوگیری و هم به کاربر در صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.
  • ادیت و حذف پیام: مدت‌ها بود که کاربران خواستار قابلیت حذف یا تغییر پیام‌های خود بودند. این قابلیت یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها در همه پیام‌رسان‌ها است.
  • ریپلای: ریپلای که در این سرویس با نام Quote شناخته می‌شود به کاربر اجازه می‌دهد ضمن ارسال پیام، پیامی که در جواب آن نوشته شده است را مشخص کند. این قابلیت در چت‌های شلوغ بسیار کاربردی است.
  • تایید مشاهده: این قابلیت مخاطبانی که در گروه، پیام کاربر را مشاهده کرده‌اند را به نمایش می‌گذارد که برای اطلاع کاربر از مشاهده پیام بسیار مفید است.
  • لینک در پیام: به لطف این ویژگی از این پس کاربران می‌توانند لینک وب‌سایت‌های مختلف را در پیام خود برای دیگران بفرستند.
  • مخفی کردن مکالمات: این قابلیت گروه‌هایی که کاربر مدت طولانی در آن‌ها فعالیتی نداشته را مخفی می‌کند تا لیست چت‌ها کوتاه و بدون مکالمات اضافی منظم بماند.

این‌ها چند نمونه از قابلیت‌هایی هستند که به گوگل چت اضافه می‌شوند. در مجموع به نظر می‌رسد گوگل با اضافه کردن ویژگی‌های موجود در واتس‌اپ و تلگرام قصد دارد کاربران بیشتری را به سوی پیام‌رسان خود بکشاند.

اخبار مرتبط: