کمپانی گوگل به‌صورت رسمی نام اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل را تغییر داد تا بتواند ویژگی‌های هوش مصنوعی و چندین قابلیت‌ دیگر تحت برند جدید به کاربران عرضه کند.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید اپلیکیشن دوربین گوگل قابلیت‌های فراوانی را برای گوشی‌های پیکسل ارائه می‌کند و تنها برای این دستگاه دردسترس قرار دارد و کارایی خاصی برای سایر گوشی‌های اندرویدی ندارد. باتوجه‌به گزارش وب‌سایت خبری 9to5Google، این اپلیکیشن در گوگل پلی به Pixel Camera تغییر نام داده و تمامی اطلاعات تکمیلی و معرفی قابلیت‌های به‌طورکامل تغییر کرده است؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

پیش‌ازاین، گوگل داخل اطلاعات تکمیلی و معرفی برنامه این‌چنین نوشته بود: «هیچ لحظه‌ای را با دوربین گوگل از دست نمی‌دهید و می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های فراوان مانند پرتره، تثبیت‌کننده ویدئو و حالت شب عکس‌ها و ویدئوهای جذابی را به‌تصویر بکشید». اکنون این جمله به «هرگز لحظه‌ای را با دوربین بازطراحی‌شده پیکسل از ندهید و با استفاده از حالت پرتره، شب، تایم لپس، سینما عکس‌ها و ویدئوهای شگفت‌انگیز ثبت کنید» تغییر کرده است. باید یادآور شویم اپلیکیشن Pixel Camera روی گوشی‌های پیکسل سازگار با اندروید ۱۴ کار می‌کند.

براساس گزارش‌ها، گوشی‌های پیکسل فولد، پیکسل ۷ پرو و دستگاه پیکسل تبلت از برنامه Pixel Camera نسخه ۹.۰ بهره می‌برند، ازسوی‌دیگر، گوگل نسخه ۹.۱ را برای پرچمداران نسل جدید پیکسل ۸ استاندارد و پیکسل ۸ پرو ارائه کرده است. همچنین، به‌نظر می‌رسد اپلیکیشن مذکور تا اواخر هفته‌جاری از یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برخوردار شود که می‌تواند قابلیت‌های بیشتری ازجمله هوش مصنوعی را بهبود بخشد تا خروجی تصاویر در دوربین بهتر شود.

دوربین گوشی های پیکسل

فهرست گوگل پلی استور برخی ویژگی‌های دوربین گوشی‌های پیکسل را مانند دید حالت شب، بهبود تصویر، نجومی، پرتره، فوکوس ماکرو و سینمایی را بسیار برجسته می‌کند و اعلام کرد تمامی این قابلیت‌های از بهبودیافته هستند و می‌تواند نحوه تعامل کاربران را با دوربین گوشی‌های پیکسل افزایش دهد. همچنین، برخی ویژگی‌ها در Pixel Camera تغییر کردند که عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری جدید که دسترسی تمام حالت‌های مختلف فیلم و عکس را برای کاربران آسان‌تر می‌کند؛
  • بهبود حالت Raw برای ویرایش بهتر تصاویر
  • اضافه شدن قابلیت Pro Controls برای تنظیم سرعت شاتر، ISO و چندین مورد دیگر (تنها در پیکسل ۸ پرو)
  • بهبود سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر به کمک هوش مصنوعی (تنها در پیکسل ۸ پرو)
  • رفع اشکالات و بهبود کلی سیستم دوربین

کمپانی گوگل از تغییر نام اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل در جریان رویداد Google I/O پرده‌برداری کرد و گفت قرار است ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌صورت ویژه در سیستم دوربین دستگا‌ه‌های این شرکت اضافه شود تا نحوه تعامل کاربران با دوربین بهبود یابد. سایر بهبودهای نرم‌افزاری گوشی‌های پیکسل شامل Pixel Speech و Pixel Call Assistant به‌همراه Pixel Safe می‌شود. برای آگاهی بیشتر باید یادآور شویم Pixel Safe از قابلیت‌هایی مانند تصادفات جاده‌ای (Car Crash Detection) پشتیبانی می‌کند.

پیشتر خبری منتشر شد مبنی براینکه رابط کاربری برنامه Pixel Camera شامل تغییرات گسترده‌ای می‌شود و اکنون به‌صورت رسمی می‌بینیم که این خبر کاملا درست بوده و گزینه تغییر حالت عکس/دوربین به پایین صفحه منتقل شده است. همچنین قابلیت‌ها و حالت‌های مختلف از هر گزینه بالای آن ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند با اسکرول کردن به چپ یا راست از هریک از این حالت‌ها بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: