به‌نقل از یک مبنع آگاه خبری، کمپانی گوگل به‌دلیل ضعیف بودن تراشه تنسور G3 دسترسی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را به بنچمارک‌ها بست تا کاربران نتوانند اپلیکیشن آن‌ها را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی گوگل اجازه دسترسی کاربران به بنچمارک‌ها روی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را نمی‌دهد. وب‌سایت خبری Notebookcheck دراین‌باره می‌نویسد به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان اپلیکیشن بنچمارک‌های مختلف مانند گیک‌بنچ و 3DMark را روی این پرچمداران نسل جدید نصب کرد؛ هنوز دلیلی رسمی برای این موضوع ازسوی غول فناوری آمریکایی بیان نشده، اما به‌نظر می‌رسد به‌دلیل برخی مشکلات پردازشی تراشه تنسور G3 است.

همان‌گونه‌که می‌دانید بنچمارک‌ها برای ارزیابی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود؛ با استفاده از این ابزارهای فوق‌العاده کارآمد، کاربران می‌توانند به‌راحتی دستگاه‌های نسل جدید به‌صورت فردی مورد بررسی و آزمایش قرار دهند؛ همچنین درصورت لزوم با سایر پرچمداران موجود در بازار از سایر کمپانی مقایسه‌هایی را انجام دهد تا بتوانند برای خرید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

گوگل نصب اپلیکیشن‌های بنچمارک روی پیکسل سری 8 را منع می‌کند

منبع خبری یادشده عنوان کرد اقدام گوگل برای گرفتن دسترسی کاربران پیکسل ۸ استاندارد و پیکسل ۸ پرو به بنچمارک‌ها می‌تواند به‌ضررش تمام شود، چراکه بسیاری از کارشناسان و منتقدان مطابق نتیج بنچمارک‌ها نظرات‌شان را اعلام می‌کنند و حالا این احتمال وجود دارد که این افراد در بررسی‌هایشان به‌ضرر گوگل بنویسند. البته باید ذکر کمیم برخی از مهندسان توانسته‌اند با استفاده از نسخه‌های جانبی این محدودیت را دور بزنند.

باتوجه‌به بنچمارک گیک‌بنج ۶، تراشه تنسور G3 توانست امتیاز کمتری را در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای درمقایسه‌با پردازنده سال گذشته کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌دست بیاورد. همچنین این عملکرد در بنچمارک در بنچمارک 3DMark Wild Life Stress ادامه دارد و پردازنده گوگل عملکرد فاجعه‌باری دارد؛ این موضوع درصورتی رخ می‌دهد که تنسور G3 از معماری جدیدتر و پیشرفته‌تری نسبت‌به سایر رقبا بهره می‌برد.

تفاوت عملکرد تراشه گوگل و اسنپدراگون در آن است که تنسور G3 از معماری پردازشی ۴ نانومتری سامسونگ برپایه فناوری LPP استفاده می‌کند، اما اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از معماری پردازشی ۴ نانومتری TSMC برپایه فناوری N4P بهره می‌برد که فوق‌العاده کارآمدتر و سریع‌تر است. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به گوشی‌های عملکرد محور نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خرید سری جدید گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ صرف‌نظر کنید.

اخبار مرتبط: