گوگل دفاع سایبری هوش مصنوعی را برای تشخیص نشانه‌های حملات سایبری استفاده می‌کند و به‌کمک آن خطر این حملات را قبل از وقوع از بین می‌برد.

گوگل قصد دارد از هوش مصنوعی برای مبارزه با تهدیدات سایبری استفاده کنند. این عملکرد دفاع سایبری هوش مصنوعی نام دارد و با این هدف ساخته می‌شود که بتواند اینترنت را به‌مکانی امن‌تر برای همه کاربران تبدیل کند.

مشکل ایمنی این روز‌های فضاهای دیجیتال این است که هکرها تنها با پیدا کردن یک نقطه‌ضعف می‌توانند مشکلات زیادی برای همه ایجاد کنند. از سوی دیگر، افرادی که وظیفه حفاظت از فضای دیجیتال در مقابل هکر‌ها را بر‌عهده دارند، باید همیشه بدون اشتباه و کامل باشند که کار واقعا سختی است. گوگل معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند به‌حل این مشکل کمک کند و می‌خواهد از طریق یافتن و توقف تهدیدها قبل از تبدیل شدن‌شان به‌مشکلات بزرگ، کار کارشناسان امنیتی را آسان‌تر کند.

برنامه گوگل این است که با استفاده از هوش مصنوعی، بتواند زمان و مکان حملات سایبری را تعیین کند. آن‌ها سیستم‌های هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند تا با مشاهده داده‌ها از سراسر جهان، نشانه‌های تهدیدات سایبری را تشخیص دهند. این مسئله می‌تواند هکرها را قبل از ایجاد هر گونه آسیبی متوقف کند.

هوش مصنوعی گوگل

یکی از کارهای جالب گوگل به‌اشتراک گذاشتن نرم‌افزار ساخت این شرکت با نام Magika است. این برنامه طراحی شده تا بدافزارهایی که برای آسیب رساندن یا هک کردن سیستم‌ها ساخته شده‌اند را شناسایی کند. Magika در تشخیص اینکه چه نوع فایل‌هایی ایمن هستند و کدام فایل‌ها بی‌خطر هستند عملکرد خوبی دارد و نرم‌افزارهای مضر را قبل از اینکه مشکلی ایجاد کنند، شناسایی می‌کند.

البته گوگل معتقد است که مبارزه با تهدیدات سایبری نیازمند یک تلاش گروهی است و به‌همین خاطر آنها از شرکت‌ها و دولت‌ها درخواست همکاری کردند تا با به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات بتوانند از هوش مصنوعی برای ایمن‌تر کردن اینترنت برای همه کاربران استفاده کنند. به‌طور‌ کلی گوگل از هوش مصنوعی نه تنها برای واکنش به‌تهدیدات سایبری بلکه برای جلوگیری از بروز آنها استفاده می‌کند. این اقدام یک گام بزرگ در جهت تبدیل اینترنت به‌مکانی امن‌تر است و نمونه‌ای بارز از استفاده درست از هوش مصنوعی است.

اخبار مرتبط: