در برخی گوشی های اندرویدی پیامی ظاهر شده که نشان می‌دهد ابزار Nearby Share گوگل حذف شده و به‌جای آن Quick Share سامسونگ قرار گرفته است.

یکی از قابلیت‌های اختصاصی اکوسیستم اپل، ایردراپ است که اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم را بین دستگاه‌های این شرکت آسان می‌کند. اگرچه کاربران اندرویدی امکان دسترسی به آن را ندارند، یک ابزار دیگر به‌نام Nearby Share در گوشی‌های اندرویدی این امکان ار فراهم می‌کند. همچنین شرکت سامسونگ نسخه بهتری از این ابزار با امکانات مشابه را به‌نام Quick Share برای کاربران خودش عرضه کرده بود. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ قرار است با گوگل همکاری کند تا اندروید ۱۴ به ابزار غول کره‌ای مجهز شود.

کامیلا وویچیچوسکا (Kamila Wojciechowska)، یکی از افشاگران در ایکس یا همان توییرت سابق در پست جدیدی گزارش داد که در آخرین نسخه اندروید، قابلیت Nearby Share حذف شده و به‌جای آن Quick Share قرار گرفته است. البته این قابلیت فعلا فقط برای برخی از کاربران در دسترس قرار گرفته و در‌صورت اضافه نشدن به گوشی اندرویدی غیر سامسونگ باید منتظر آن باشید. همچنین در پست مذکور اشاره شده که وان پلاس ۱۰ پرو این کاربر قابلیت را دریافت کرده است.

 Quick Share

شاید فکر کنید ابزار گوگل فقط تغییر نام داده، اما حقیقت این است که Quick Share عملکرد بسیار بهتر و محدودیت‌های کمتری دارد. مثلا ابزار گوگل فقط می‌تواند فایل را به یک دستگاه ارسال کند، اما نسخه سامسونگ می‌تواند به‌صورت هم‌زمان یک فایل را با ۵ دستگاه به اشتراک بگذارد. همچنین ابزار گوگل ه ۵۰۰ فایل در روز محدود شده، اما ابزار سامسونگ این محدودیت را ندارد. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌ها، پشتیبانی از Wi-Fi Direct در نسخه سامسونگ است، اما ابزار گوگل چنین قابلیتی نداشت.

باوجود استفاده از نام مشابه در گوشی‌های اندرویدی، هنوز گوگل به‌صورت رسمی اضافه شدن Quick Share را تایید نکرده است و احتمال آن وجود دارد که نسخه جدید، همان نسخه سامسونگ نباشد، بااین حال احتمال همکاری سامسونگ و گوگل بسیار بیشتر است. باگذر زمان، درز اطلاعات بیشتر و فراگیری قابلیت Quick Share در گوشی‌های اندرویدی اطلاعات بیشتری از این تغییر به‌دست خواهد آمد و مشخص می‌شود ۲ ابزار گوگل و سامسونگ ترکیب شده اند یا خیر.

اخبار مرتبط: