گوگل به‌‌صورت کاملا تصادفی مشخصات فنی گوشی هوشمند پیکسل ۸ پرو افشا کرد که نشان می‌دهد این سری از سنسور تله‌فوتو بهبودیافته و حسگر تشخیص دمای بدن بهره می‌برد.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی آمریکایی گوگل به‌زودی از سری پیکسل ۸ که شامل دو نسخه استاندارد و پرو می‌شود طی برگزاری مراسمی رونمایی خواهد کرد. باوجوداین، وب‌سایت Pixel Simulator، به‌صورت کاملا تصادفی طراحی پیکسل ۸ پرو را با سه‌ رنگ‌بندی و تعداد زیادی از مشخصات فنی آن افشا کرد. البته باید یادآور شویم این اطلاعات از روی وب‌سایت یادشده حذف شده، اما تا قبل از آن میلیون‌ها نفر از جزئیات گوشی‌ پیکسل ۸ پرو دیدن کردند و تمامی جزئیات سخت‌افزاری درحال گسترش در شبکه‌های اجتماعی است.

سنسور تله‌فوتو پیکسل ۸ پرو

یک افشاگر معروف توییتری X به‌نام Brandon Lee با انتشار توییتی اعلام کرد که پیکسل ۸ پرو با رنگ‌های مشکی، آبی و طوسی برای خرید دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. اما این پایان ماجرا نیست، چراکه در وب‌سایت Pixel Simulator نیز برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر با مشخصات فنی پیکسل ۸ پرو افشا شده بود. برای مثال، سنسور تله‌فوتو بهبویافته و حسگر تشخیص دمای بدن که در نزدیکی پنل دوربین قرار دارد.

شایعات قبلی بیان می‌کرد که پیکسل ۸ پرو با سیم‌کارت ماهواره‌ای عرضه می‌شود و خبری از شیار سیم‌کارت در این نسخه نخواهد بود. اما باتوجه‌به تصاویری به‌دست‌آمده از وب‌سایت شبیه‌ساز گوگل، این نسل نیز مانند نسخه‌های قبلی از شیار سیم‌کارت بهره می‌برد و کاربران در سراسر دنیا می‌توانند از قابلیت‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو بهره‌مند شوند. همچنین، با نگاهی دقیق‌تر به حاشیه‌های پیکسل ۸ پرو متوجه می‌شویم اسپیکرهای دستگاه بهبودیافته هستند و کاربر نیازی به هندزفری یا هدفون نخواهد داشت.

قابلیت‌های پیکسل ۸ پرو

علاوه‌براین، پیکسل ۸ پرو از سنسور تله‌فوتو ارتقایافته با قابلیت زوم ۵ برابری استفاده می‌کند که برای رقابت با آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا آماده می‌شود. سایر موارد نشان می‌دهد که گوگل از برخی ویژگی‌ها مانند NFC، پوشش آنتن mmWave و چندین میکروفون را به مشخصات فنی گوشی پیکسل ۸ پرو برای بهبود تجربه کاربری اضافه کرده است.

علاقه‌مندان به حوزه فناوری و گوشی‌های هوشمند انتظار دارند که پیکسل ۸ پرو بهترین دستگاه ساخت کمپانی گوگل باشد که تا به‌امروز ساخته شده است. برخی کارشناسان براین‌باورند که افشای اطلاعاتی قبل از شروع مراسم Wonderlust و معرفی سری آیفون ۱۵ اپل می‌تواند به‌صورت عمدی صورت گرفته شده باشد تا تصمیم خرید پرچمداران جدید سال ۲۰۲۳ را به‌سمت خودش جذب کند. تصاویر پیکسل ۸ پرو به‌خوبی نشان می‌دهد که نمایشگر‌های تخت با فریم صاف و متقارن جایگزین صفحه‌نمایش‌ها منحنی می‌‌شود تا به ارگونومیک‌تر شدن دستگاه کمک کند؛ این طراحی از گوشی‌های نسل فعلی اپل آیفون الهام گرفته شده است.

نمایشگر تخت و حاشیه‌های صاف پیکسل ۸ پرو

وب‌سایت شبیه‌ساز Pixel Simulator هیچ‌گونه درباره تراشه نسل جدید تنسور G3 ارائه نکرد. اما طبق گزارش‌های قبلی این پردازنده قلب تپنده هر دو نسخه استاندارد و پرو می‌شود تا عملکرد سریع و روان دستگاه‌ها تضمین شود. تراشه مذکور از یک کلاستر ۹ هسته‌ای بهره می‌برد که برای بهبود سرعت و مصرف انرژی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. درحال‌حاضر، زمان زیادی تا معرفی سری پیکسل ۸ داریم و انتظار داریم اطلاعات بیشتری از آن دراختیار ما قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: