برنامه جیمیل در سیستم‌عامل اندروید به‌زودی قرار است آپدیتی جهت ارتقاء و هوشمندسازی دریافت کند که بر طبق شایعات، با اعمال این آپدیت، ادغام Gemini و جیمیل به وقوع می‌‎پیوندد. منابعی معتبر، با جستجو در کدهای برنامه جیمیل، دکمه‌‎ای مربوط به Gemini پیدا و این موضوع را تایید کردند.

به نظر می‎‌رسد با فشردن این دکمه، قابلیت‌‎های هوش مصنوعی پیشرفته گوگل، یعنی Gemini را در جیمیل نیز می‎‌توانیم استفاده کنیم. تصور کنید که این هوش مصنوعی، بتواند ایمیل‌‎های طولانی را برایتان خلاصه، نکات مهم آن را برجسته کرده و حتی پاسخ‎‌هایی هوشمندانه به ایمیل‌‎های مختلف‌تان بدهد! تمامی این امکانات به خودی خود بسیار کاربردی و هیجان‎‌انگیز بوده و می‌‎تواند استفاده از جیمیل را برای کاربران چندین و چندبرابر راحت‌‎تر از قبل کند.

gemini

ویژگی‌‎هایی که ادغام Gemini و جیمیل به همراه می‌‎آورد، با برخی امکاناتی که کاربران پولی Google Workspace در دسترس دارند نیز همگام بوده و به همین دلیل، رخ دادن چنین اتفاقی چندان دور از ذهن نیست.

خلاصه کردن متن‎‌های طولانی و ارائه خدماتی مانند آن، نقطه قوت اصلی هوش مصنوعی‌‎های فراگیر است اما نباید فراموش کنیم که این هوش مصنوعی‌‎ها نیز ایراداتی در دل خود دارند. همیشه باید این احتمال را در نظر بگیریم که هوش مصنوعی Gemini ممکن است اطلاعات مهمی را که در ایمیلی برایتان فرستاده شده، به هر دلیلی، نادیده بگیرد و برداشت اشتباهی از آن داشته باشد.

بهتر است خودتان ایمیل‎‌های بسیار مهم را بررسی کنید و این مسئله را نمی‎‌توان به دست هوش مصنوعی‌‎ها سپرد. هوش انسان، برخلاف ابزارهایی چون Gemini بهتر می‌‎تواند معنی ایمیل‌‎های رد و بدل شده را درک کند و فقط به معنای کلمات اتکا نمی‌‎کند بلکه به راحتی می‌‎تواند فراتر از آن را نیز ببیند.

اخبار مرتبط: