اگر از دارندگان گوگل پیکسل تب هستید، خبر خوبی برایتان در راه بوده و آن هم عرضه هوش مصنوعی جمینای، جدیدترین و پرکاربردترین قابلیت گوگل برای این دستگاه است.

اپلیکیشن جمینای در پیکسل تب چندان به راحتی در دسترس نیست و باید روش‌هایی برای دور زدن آن پیدا کنید. دامنه این اپلیکیشن در پلی استور که com.google.android.apps.bard است، تا به این لحظه هنوز با این دستگاه تبلت همگام نیست و نمی‌توانید آن را مانند هر اپلیکیشنی راحت و بی‌دردسر دانلود کنید.

اگر اپلیکیشن هوش مصنوعی جمینای را به طرایقی دیگر دانلود و بر روی تبلت نصب نمایید، با صفحه‌ای مربوط به راه‌اندازی آن بر روی پیکسل تب مواجه می‌شوید که در گذشته وجود نداشت. رابط کاربری این نسخه شباهت زیادی به جمینای در صفحه داخلی گوشی تاشوی پیکسل فولد دارد و به صورت کامل برای صفحه‌های عریض بهینه‌سازی نشده است. خوشبختانه پنل مربوط به جمینای در وسط قرار دارد و به همین دلیل، کار با آن ساده و کارآمد شده است.

جدیدترین قابلیت گوگل

در پیکسل تب، دستیار گوگل نیز به صورت کامل حذف نشده و هنوز در قسمت Hub Mode فعال است. اگر تبلت را بر روی داک شارژر بگذارید و دستور Hey Google را بیان کنید، به جای جمینای دستیار گوگل به شما پاسخ می‌دهد که این نشان‌دهنده عدم جایگزینی کامل این دستیار با جمینای است. این عدم جایگزینی نکات مثبتی نیز به دنبال دارد زیرا می‌توانید برای کنترل قابلیت‌های Google Home از دستیار گوگل استفاده کنید زیرا جمینای در حال حاضر، هنوز به این سیستم دسترسی ندارد.

 پرکاربردترین قابلیت گوگل
شرکت گوگل

شرکت گوگل در ماه می به دنبال عرضه قابلیت Circle to Search برای تبلت خود، عنوان کرد که جمینای نیز در راه این دستگاه بوده و شرکت در حال کار بر روی قابلیت‌های مختلف و بهینه‌سازی آم برای صفحات عریض است. به نظر می‌رسد حال چندین قدم به عرضه کامل جمینای بر روی این دستگاه قدرتمند گوگل نزدیک شده‌ایم.