Gemini پیش ازاین در گوشی‌های اندرویدی گلکسی و گوشی‌های جدیدتر پیکسل در دسترس بود اما اکنون با واسطه اپلیکیشن Google Messages در تمام گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است.

در اوایل سال میلادی جاری طی نمایشگاه MWC گوگل تلفیق جمنای با اپلیکیشن Messages را اعلام کرد که تنها محدود به گوشی‌های گلکسی سامسونگ و پیکسل بود اما اکنون این قابلیت در دستگاه‌های اندرویدی با رم 6 گیگابایت به بالا قابل دسترسی است. خبر راه‌اندازی این ویژگی برای هند ابتدا در سایت 9to5Google اعلام شد. درحال حاضر Google Messages، جمنای را تنها با زبان انگلیسی در 164 کشور جهان پشتیبانی می‌کند. اما فقط در کاناداست که علاوه بر زبان انگلیسی زبان فرانسه نیز جزو موارد قابل پشتیبانی توسط Gemini در اپ موردنظر گوشی‌های اندرویدی است.

طبق اعلام گوگل، قرار است با تلاش این شرکت، جمنای در مناطق بیشتر و همچنین به زبان‌های بیشتر در دسترس قرار گیرد. اما درحال حاضر برای استفاده از جمنای باید تنظیمات آن روی انگلیسی و در کانادا روی انگلیسی یا فرانسه باشد. نکته دیگر اینکه برای استفاده از این مورد کاربر باید 18 سال یا بالاتر داشته و بتواند از طریق حسابی که خودش آن را مدیریت می‌کند به آن دسترسی داشته باشد. علاوه براین کاربران باید مطمئن باشند که چت‌های RCS فعال است. برای دسترسی به جمنای تنها کافی است که کاربر اپ مسیجز را باز کند و یک مکالمه جدید را آغاز کند تا گزینه گفتگو با ربات چت را ببیند.

Gemini اکنون از طریق اپلیکیشن Google Messages بر روی تمامی گوشی های اندرویدی در دسترس است

لازم به‌ذکر است که جمنای مدل هوش مصنوعی گوگل است که به‌عنوان جانشین گوگل بارد و رقیب هوش مصنوعی محصول OpenAI شناخته می‌شود. این مدل بزرگترین هوش مصنوعی با توانایی‌های بسیار زیاد است که توسط گوگل ارائه شده است. هوش مصنوعی Gemini قدرک درک بالا و تجزیه و تحلیل دارد که فرآیند یادگیری در آن شبیه انسان است. این محصول داده‌ها را دریافت و بعد از تحلیل و جمع‌بندی تمام اطلاعات، داده‌ جدیدی را ارائه می‌دهد.