در مراسم I/O شرکت گوگل که چندی پیش برگزار شد، این شرکت وعده داد که جمینای لایو قرار است از ده صدای کاملاً طبیعی پشتیبانی کند که به مرور عرضه خواهد شد. امروز صدای جدید جمینای وارد مرحله آزمایش شده و به نظر می‌رسد گوگل به وعده‌اش عمل کرده.

صدای جمینای لایو، جواب‌های مختلف را برای کاربران می‌خواند و گوگل تمرکز زیادی بر روی طبیعی و واقع‌گرایانه بودن آن کرده است. در زمانه عرضه این سرویس، تنها دو صدای مردانه برای آن در نظر گرفته شده بود که به انتخاب خود، می‌توانستید از یکی از آنان استفاده کنید. امروز، با رفتن به بخش تنظیم صدا، با صدای جدید جمینای که صدای یک خانم است روبر خواهید شد و به نظر می‌رسد به تازگی به این هوش مصنوعی اضافه شده باشد.

صدای جدید جمینای

قابل ذکر است که این صدای جدید، تا به این لحظه، فقط در نسخه مختص به دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. نسخه‌های iOS و نسخه وب جمینای، تا به این لحظه، از داشتن این صدای جدید محروم بوده و خبری از وجود آن در این نسخه‌ها نیست. تا به امروز نیز قابلیت تغییر صدا در تنظیمات وجود ندارد اما به نظر می‌رسد شرکت گوگل تست‌های خود را آغاز کرده و در حال آماده‌سازی برای عرضه عمومی این صدای جدید و همچنین سایر ویژگی‌های مناسب برای هوش مصنوعی‌اش است تا هم کار کاربران را راحت کند و هم تجربه‌ای منحصر به فرد برایشان به ارمغان بیاورد.

جالب است بدانید که Google Assistant یا همان دستیار گوگل، تا به امروز از 12 صدای مختلف پشتیبانی می‌کند که هر کدام، به جای اسم، از رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد، جمینای نیز به این دستیار شباهت خواهد داشت و مسیری همانند آن را طی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، باید منتظر اعلام گوگل و انتشار عمومی صدای جدید جمینای، هوش مصنوعی توانمند گوگل باشیم.