گوگل برنامه‌های بزرگی برای Gemini در سر دارد و حالا راه این چت بات خود را به چندین سرویس خود باز کرده است.

به نظر می‌رسد که کار گوگل صرفا با اطلاع رسانی گسترده به‌جهان درباره Gemini تمام نشده است. تنها چند روز پس از معرفی یک به‌روزرسانی جدید برای مدل زبان ‌Gemini، شرکت گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی Duet برای Google Workspace قرار است به Gemini برای Google Workspace تبدیل شود. گوگل تعدادی ابزار جدید را نیز منتشر کرده است و برخی ویژگی‌ها جدید نیز برای مشترکان Google One AI Premium در دسترس هستند.

از امروز به‌بعد مشترکان Google One که 19.99 دلار در ماه برای حق اشتراک گوگل One AI Premium پرداخت می‌کنند، می‌توانند در جیمیل، داکس، اسلایدس، شیت و میت به Gemini دسترسی داشته باشند. این ویژگی اکنون در بیش از 150 کشور و به‌زبان انگلیسی در حال اجراست.

Gemini کارایی‌های بسیار جالبی را در این پلتفرم‌ها دارد، به‌عنوان مثال در Gmail و Docs، ویژگی‌ مانند Help Me Write را ارائه می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی مولد به‌شما در نوشتن ایمیل‌ها و محتوای دیگر کمک می‌کند.

یک مثال دیگر از قابلیت‌های جذاب این هوش مصنوعی این است که اگر از Slides استفاده می‌کنید، Gemini می‌تواند تصاویری همراه با توضیحات متنی برای شما بسازد. حتی می‌توانید از Gemini در گوگل میت هم استفاده کنید و با استفاده از آن پس زمینه‌های جذاب خلق کنید، ویژگی متمایزی که ظاهرا مورد اقبال کاربران هم قرار گرفته است.

گوگل برای جذب کاربران علاقمند یک دوره آزمایشی رایگان دو ماهه اشتراک جمینی را ارائه می‌دهد و می‌توانید با استفاده از این اشتراک و ویژگی‌های جدید و جذابی که برایتان به ارمغان می‌آورد بفهمید که آیا استفاده از هوش مصنوعی مورد نیازتان هست یا خیر.

علاوه‌بر همه این‌ها، از امروز به‌بعد کاربران Workspace می‌توانند از چت مستقل با Gemini هم استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به‌آدرس gemini.google.com بروید و در آن جا می‌توانید با چت‌بات هوش مصنوعی صحبت کنید و نیازهای خود را با آن مطرح کنید تا بر اساس اطلاعاتی که دارد پاسخ شما را بدهد. گوگل اعلام کرده که مکالمات کاربران با چت‌بات برای مقاصد تبلیغاتی یا آموزش بیشتر فناوری‌های یادگیری به‌این ماشین استفاده نخواهد شد. همچنین مکالمات شما توسط انسان‌ها نیز بررسی نخواهد شد و با سایر کاربران و سازمان‌ها به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در حال حاضر طرح جایگزینی Gemini برای Workspace با دو پلن برای تهیه اشتراک ارائه می‌شود. طرح اول برای کاربرانی است که استفاده زیادی از هوش مصنوعی می‌کنند و دسترسی نامحدود به‌این ابزار را می‌خواهند. این طرح گران‌ترین طرح ارائه شده هم هست و با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی که دارد می‌تواند به‌شما کمک کند تا بهره‌وری خود را افزایش دهید و هزینه آن 360 دلار برای هر کاربر در سال است.

اگر پرداخت چنین مبلغی برای شما سنگین است و دنبال طرح های ارزان‌تر می‌گردید هم مشکلی وجود ندارد و شما می‌توانید Gemini Business را انتخاب کنید. این طرح هوش مصنوعی را برای تیم‌ها و سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف توسعه می‌دهد تا بتوانند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. هزینه این طرح 240 دلار برای هر کاربر در سال است.

البته باید بگوییم که جدیت گوگل برای فعالیت در زمینه هوش مصنوعی جای خوشحالی دارد و این امیدواری را به‌وجود می‌آورد که این شرکت در مورد مسائل دیگری که  در حال حاضر روی آن کار می‌کند هم جاه‌طلبی‌های بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط: