با عرضه نسخه لایو هوش مصنوعی گوگل در هفته گذشته، امروز از تغییرات ظاهری جمینای رونمایی شد که کار با این هوش مصنوعی را راحت می‌کند.

با احضار جمینای در گوشی خود، انیمیشن درخشان جدیدی در اطراف پنل آن به نمایش درمی‌آید. این انیمیشن هم ظاهری زیبا به این هوش مصنوعی داده و هم نشانی از این است که آخرین آپدیت را دریافت کرده‌اید. جالب است بدانید که طراحی جدید پنل، شباهت‌هایی به طراحی Google Assistant در سال 2019 دارد.

تغییرات ظاهری جمینای و پنل آن، برای اولین‌بار در رویداد I/O در ماه می سال 2024 معرفی شدند و این هوش مصنوعی به جای باز کردن پنجره‌ای تمام صفحه، پاسخ خود به درخواست‌های کاربر را در این پنل زیبا و کوچک به نمایش در می‌آورد. بدین ترتیب، پاسخ‌های جمینای هیچ اختلالی در فعالیت‌های کاربر به وجود نمی‌آورد و می‌توانید به راحتی داده‌های دریافت شده از آن را وارد اپلیکیشن‌های جی‌میل و Google Messages کنید. علاوه‌بر آن، با کلیک بر روی گزینه‌ای در سمت راست و بالای صفحه، می‌توانید این پنل را تبدیل به پنجره‌ای تمام صفحه کنید.

توانایی پردازش جمینای

یکی دیگر از تغییرات جمینای، اضافه شدن گزینه‌ای جدید است. این بار در هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب، به جای عبارت Ask about this screen، از عبارت Ask about this video استفاده می‌شود با کلیک بر روی آن، جمینای از توانایی پردازشی خود استفاده می‌کند تا ویدئو را تحلیل کرده یا حتی به سوال‌هایی که در مورد آن برایتان پیش می‌آید پاسخ دهد.

متاسفانه در حال حاضر تغییرات ظاهری جمینای و انیمیشن جدید پنل آن به صورت کامل عرضه نشده و تنها برخی دستگاه‌ها این را دریافت کرده‌اند. برخلاف جمینای لایو، این آپدیت بسیار محدود بوده به نظر می‌رسد گوشی‌های کمی این آپدیت را دریافت کرده باشند. اگر از دارندگان سری پیکسل هستید، خیالتان راحت باشد که جزو اولین کسانی خواهید بود که این بروزرسانی برایشان فعال می‌شود.

پنل جدید جمینای

براساس گزارش شرکت گوگل، پنل جدید جمینای در هفته‌های آتی برای کاربران اندروید به‌صورت کامل در دسترس خواهد بود و همه کاربران جمینای و مشترکان اشتراک Gemini Advanced از آن برخوردار می‌شوند.