گوگل درحال به‌روزرسانی جیمیل اندروید باقابلیت‌های جدیدی از دستیار هوشمند جمینی است که با تغییرات زیادی همراه خواهد شد.

ماه‌ گذشته، کاربران وبسایت Android Authority موفق به‌فعال کردن دکمه‌ جمینی در اپلیکیشن جیمیل اندروید شدند. این دکمه به‌آن‌ها امکان دسترسی کامل به‌چت‌بات جمینی و استفاده از قابلیت‌هایی مانند خلاصه‌سازی ایمیل‌ها را می‌داد. براساس گزارش جدیدی از همین وبسایت، نسخه‌ جدید جیمیل اندروید (نسخه ۲۰۲۴.۰۵.۲۶.۶۳۸۴۴۰۸۲۷) قابلیت‌های بیشتری را به‌این دکمه افزوده است.

آخرین به‌روزرسانی نسخه‌ اندرویدِ جیمیل، دستیار هوشمند جمینی را با امکانات تازه‌ای همراه کرده است. باکلیک برروی دکمه‌ جمینی، منویی باگزینه‌های ازپیش تعیین‌شده برای انجام امور مختلف برروی ایمیل‌ها، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این‌گزینه‌ها درحال‌حا‌ضر شامل خلاصه‌سازی ایمیل است که جمینی می‌تواند محتوای کلیدی ایمیل‌ها را به طور خلاصه و سریع به‌شما ارائه‌ دهد تا در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید.

دیگر ویژگی جمینی در جیمیل اندروید «فهرست کردن مراحل بعدی» و «پیشنهاد پاسخ» است. جمینی می‌تواند بر اساس محتوای ایمیل دریافتی، به شما درنوشتن پاسخی مناسب و مختصر کمک کند. آخرین مورد از ویژگی‌های جمینی انجام وظایف است؛ جمینی می‌تواند با درک محتوای ایمیل، وظایف مرتبط با آن را به شما یادآوری کند یا به‌طورخودکار آنها را انجام دهد. هریک‌از این‌ موارد، با انتخاب کاربر به‌طور خودکار توسط جمینی انجام می‌شود. این‌قابلیت‌های جدید، بهره‌مندی از هوش مصنوعی جمینی برای مدیریت و نگارش ایمیل‌ها در محیط جیمیل را به‌تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر برای کاربران ارتقاء می‌دهد.

هنوز گوگل تاریخ عرضه‌ عمومی این ویژگی را اعلام نکرده است، اما باتوجه به‌سرعت ادغام جمینی با سایر سرویس‌ها، به‌نظرنمی‌رسد زمان زیادی برای فعال‌سازی این‌قابلیت درنسخه‌نهایی جیمیل اندروید باقی مانده باشد. اما ناگفته نماند که این‌قابلیت‌ها درحال‌حاضر در نسخه آزمایشی برای کاربران جیمیل سازمانی و کاربران گوگل وان پرمیوم در دسترس است و به‌زودی برای عموم کاربران اندروید نیز ارائه خواهد شد. جمینی با هوش مصنوعی خود می‌تواند به شما در مدیریت بهتر ایمیل‌ها و صرفه‌جویی در زمانتان کمک کند.

اگر از گوشی یا تبلت سامسونگ استفاده می‌کنید، دستیار هوشمند گلکسی می‌تواند در انجام بسیاری از کارهای روزانه به شما کمک کند. این‌ قابلیت‌ها شامل خلاصه‌سازی محتوا، تولیدمحتوا، رونویسی ضبط صدا و ویرایش تصاویر می‌شود.

اخبار مرتبط: