بنچمارک گیک‌بنج، به‌صورت رسمی ابزار Geekbench AI را برای سنجش عملکرد هوش مصنوعی در دستگاه‌های هوشمند معرفی کرد.

پلتفرم گیک‌بنچ، قلمرو خودش را به هوش مصنوعی با معرفی Geekbench AI گسترش داد تا بتواند در بخش‌های مختلف توسط کارشناسان مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع، ویژگی جدید یک ابزار چند پلتفرمین محسوب می‌شود که برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در کارهای سنگین هوش مصنوعی طراحی شده است. ابزار یادشده عملکرد CPU، GPU و NPU (واحد پردازش عصبی) دستگاه را اندازه‌گیری کرده تا تعیین کند که چقدر می‌تواند برنامه‌های کاربردی یادگیری ماشین را مدیریت کند. توسعه‌دهنده گیک‌بنچ، Primate Labs، از سال 2021 روی این نرم‌افزار کار می‌کرده و در ابتدا آن را با نام Geekbench ML معرفی کرد. با‌این‌حال، با‌توجه‌به تمرکز فزاینده روی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، نام آن را به Geekbench AI تغییر داده‌اند.

درحقیقت، Geekbench AI به‌جای تکیه بر یک معیار واحد، عملکرد را براساس دقت و سرعت ارزیابی می‌کند؛ این رویکرد جامع امکان درک دقیق‌تری از نحوه پاسخگویی سخت‌افزارهای مختلف به وظایف مختلف مرتبط با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. پشتیبانی از چارچوب‌های مختلف، از جمله ONNX، CoreML، TensorFlow Lite و OpenVino، تطبیق پذیری آن را بیشتر می‌کند و آن را با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی سازگار می‌کند.

معرفی-Geekbench-AI

Geekbench AI سه امتیاز کلیدی را ارائه می‌دهد که شامل دقت کامل (FP32)، دقت نصف (FP16) و کوانتیزه‌شده (INT8) می‌شود. این معیارها عملکرد را با استفاده از محاسبات ممیز شناور 32 بیتی، 16 بیتی و عدد صحیح 8 بیتی به‌ترتیب ارزیابی می‌کنند و سطوح مختلفی از دقت و کارایی محاسباتی را ارائه می‌دهند. علاوه‌براین، Geekbench AI شامل معیار دقت است که ارزیابی می‌کند که خروجی‌های یک کار چقدر به مقادیر واقعی نزدیک هستند و بینشی در مورد اینکه یک مدل چقدر می‌تواند وظیفه موردنظر را به‌درستی انجام دهد.

با ظهور دستگاه‌هایی که هوش مصنوعی را روی دستگاه اجرا می‌کنند، مانند رایانه‌های شخصی Copilot Plus و گوشی‌های هوشمند جدید، Geekbench AI ابزاری ارزشمند برای اندازه‌گیری و مقایسه عملکرد آن‌ها در کارهای دنیای واقعی ارائه می‌دهد. ابزار Geekbench AI به ما کمک می‌کند تا فراتر از معیارهای سنتی مانند نرخ فریم یا زمان بارگذاری حرکت کنیم و در عوض بر جنبه‌های حیاتی مانند دقت متن پیش‌بینی‌کننده یا کیفیت خروجی‌های تولید شده توسط ویرایشگرهای تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی تمرکز کنیم.

درنهایت، باید گفت Geekbench AI یک پیشرفت قابل‌توجه در زمینه معیارسنجی عملکرد هوش مصنوعی است. ابزار جدید با رویکرد جامع، پشتیبانی از چارچوب‌های مختلف، و تمرکز روی دقت و سرعت، بینش‌های ارزشمندی را در مورد قابلیت‌های دستگاه‌ها برای مدیریت برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. همان‌طورکه دستگاه‌های بیشتری هوش مصنوعی را روی دستگاه ادغام می‌کنند، Geekbench AI به ابزاری ضروری برای توسعه‌دهندگان، مهندسان سخت‌افزار و مصرف‌کنندگان تبدیل خواهد شد تا عملکرد هوش مصنوعی را در دنیای واقعی اندازه‌گیری و درک کنند.