امروز پس از مدت‌ها شایعه، شاهد عرضه ساعت هوشمند گارمین فنیکس 8 و فنیکس 8 سولار به بازار بودیم که قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز ارائه می‌دهند.

سری ساعت‌های گارمین معمولاً ورزشکاران را هدف گرفته و برای رفع نیازهای آنان بهینه‌سازی شده‌اند اما با این حال، سری 8 امسال تغییراتی واضح از جمله تغییر صفحه نمایش برای نسخه پایه به خود دیده که می‌تواند آن را تبدیل به انتخابی هوشمندانه برای عمده کاربران کند. نسخه استاندارد گارمین فنیکس 8 این بار از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرده است. البته کسانی که به عمر باتری بیشتر از نمایشگر زیبا اهمیت می‌دهند، می‌توانند گارمین 8 فنیکس سولار را تهیه کنند که نمایشگر MIP داشته و به کمک شارژ خورشیدی، می‌تواند تا 21 روز بدون نگرانی فعالیت‌های شما را پایش کند.

هر دوی مدل‌های ساعت هوشمند گارمین فنیکس 8 در دو اندازه 47 و 51 میلی‌متری در دسترس هستند اما نسخه پایه این بار در اندازه کوچک 43 میلی‌متری نیز عرضه شده است. نسخه AMOLED این ساعت‌ها صفحه نمایشی زیبا در حد و اندازه 1.4 اینچ داشته و رزولوشن آن برابر با 454x454p است. از طرف دیگر، نسخه سولار نمایشگر 1.3 اینچی با رزولوشن 260x260p دارد و به طرز واضحی کیفیت را فدای عمر باتری کرده است. علاوه بر آن، این نسخه ضخامتی حدود 15.2 میلی‌متر داشته که نسبت به ضخامت 13.7 و 14.7 نسخه اصلی، کمی بیشتر است.

ساعت هوشمند گارمین فنیکس 8

از قابلیت‌های ساعت‌های جدید شرکت گارمین می‌توان به داشتن اسپیکر و میکروفون داخلی برای ارتباط با دستیار صوتی، ضبط صدا و داشتن چراغ قوه اشاره کرد. تمرینات مختلفی در این ساعت یافت شده و همه آنان به دقت پایش می‌شوند تا در نهایت گزارشی کامل و جامع تحویل کاربر داده شود. از اپلیکیشن Garmin Share نیز می‌توانید برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دو دستگاه استفاده کنید. در نهایت باید گفت که این دو ساعت از سیستم‌های جهت‌یابی جهانی همچون QZSS و BEIDOU نیز پشتیبانی می‌کنند.

شرکت گارمین به مقاومت ساعت‌هایش نیز اهمیت زیادی داده و با دستگاهی بسیار قدرتمند طرف هستیم که استانداردهای ارتشی در زمینه مقاومت را به دست آورده است. این ساعت تا عمق 40 متری ضدآب بوده و حالت ورزشی برای پایش غواصی نیز برایش لحاظ شده است! علاوه بر آن، دستگاه می‌تواند آپنه (قطع تنفس) را به سرعت تشخیص دهد.

سری ساعت‌های هوشمند گارمین فنیکس برای عمر زیاد باتری‌شان در میان کاربران مشهور هستند و سری 8 نیز همین مسیر را ادامه می‌دهد. نسخه استاندارد در حالت ساعت هوشمند می‌تواند حداقل 16 روز به خوبی برایتان کار کند و نسخه سولار نیز در همین حالت، تا حداقل 21 روز شارژدهی دارد. گارمین ادعا می‌کند که تکنولوژی به کار رفته در این سری ساعت جدید، می‌تواند 50 درصد بیشتر انرژی خورشیدی را جذب و خود را با آن شارژ کند.

ساعت هوشمند گارمین فنیکس 8 در حال حاضر با قیمت پایه 999.99 دلار در دسترس بوده و بهترین نسخه آن نیز قیمتی برابر با 1199.99 دلار دارد. نسخه سولار این سری ساعت قیمتی بالاتر نیز داشته و از 1099.99 دلار شروع می‌شود و بهترین نسخه آن نیز با قیمت 1199.99 دلار به فروش می‌رسد. علاقمندان می‌توانند این ساعت ورزشی هوشمند را از خرده‌فروشی‌های قابل اعتماد تهیه کنند.