شبیه‌ساز پلی‌استیشن Gamma برای iOS با به‌روزرسانی‌های جدید، از‌جمله بهبود صدا، پشتیبانی‌از بازی‌ چند‌نفره و قابلیت‌های دیگر، تجربه بازی را متحول می‌کند.

در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، پلتفرم شبیه‌ساز Gamma به‌لطف تغییر سیاست جدید اپ استور که اجازه عرضه بازی‌های مختلف را کسب کرد. گاما یک شبیه‌ساز پلی‌استیشن1 برای آیفون و آیپد است که به‌تازگی به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت کرده و عملکرد آن را به‌طور چشمگیری بهبود بخشیده‌است.

در جدیدترین به‌روزرسانی، توسعه‌دهندگان Gamma تنظیمات جدیدی به‌نام «Enhanced Audio» (بهبود صدا) را اضافه کرده‌اند. آن‌ها در ایمیلی به وب‌سایت The Verge توضیح دادند که با استفاده از «افکت‌های ریورب و میان‌یابی»، کیفیت صدا را بهبود بخشیده‌اند. یادداشت‌های انتشار اپ استور نیز حاکی‌از آن‌است که این ویژگی، جلوه‌های صوتی بازی‌ها را ارتقا می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، Gamma اکنون می‌تواند آداپتور PlayStation Multitap را شبیه‌سازی کند و به برخی‌از بازی‌ها اجازه دهد تا از حداکثر 4 بازیکن (به‌جای 2 بازیکن) پشتیبانی کنند؛ این قابلیت باعث جذب کاربران بیشتری درمقایسه‌با گذشته می‌شود.

در سایر به‌روزرسانی‌های ماه گذشته، Gamma پشتیبانی‌از تعویض دیسک را اضافه کرده‌ که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در بازی‌های چند قسمتی بین دیسک‌ها جابه‌جا شوند، بدون اینکه نیاز‌به بازگشت‌به منوی اصلی داشته باشند. همچنین، این شبیه‌ساز اکنون از چیت‌ها (تقلب‌ها) پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی را طبق سلیقه خود تغییر دهید یا از قسمت‌هایی از آن عبور کنید. علاوه‌بر این تغییرات، رابط کاربری کنترلر تغییرات گسترده‌ای داشته و گالری بازی‌ها اکنون «کاور آرت» (طرح جلد) زیبایی دارد.

با‌رفع مشکلات مربوط‌به برخی عناوین و امکان دسترسی‌به مجموعه‌ گسترده‌تری‌از بازی‌ها، به‌روزرسانی اخیر Gamma خبر خوبی برای کاربران است. البته، Gamma به‌خودی‌خود شامل هیچ بازی‌ نمی‌شود و کاربران باید ROMهای مورد نظرشان را تهیه کنند.

کاربران آیفون و آیپد با iOS 15 به بالا می‌توانند شبیه‌ساز Gamma را به‌صورت رایگان از اپ استور دانلود کنند، اما این نسخه حاوی تبلیغات است. برای حذف تبلیغات و استفاده‌از تمامی امکانات، می‌توانید نسخه Gamma Pro را با قیمت 4.99 دلار خریداری کنید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد شبیه‌ساز Gamma برای سیستم‌عامل iOS آپدیت جدیدی را عرضه کرده که به‌واسطه‌آن بازی‌های پلی‌استیشن را بازی کنند.