تازه‌‌ترین اخبار نشان می‌دهد حالت Game Mode در سیستم‌عامل macOS Sonoma باعث کاهش فعالیت‌های پس‌زمینه می‌شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند بازی‌های ویدئویی را انجام دهند.

‌همان‌طورکه می‌دانید، شب گذشته اپل نسخه نهایی سیستم‌عامل macOS Sonoma را برای تمام مک‌های سازگار با این به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرد و مهم‌ترین ویژگی‌ آن یعنی Game Mode اکنون دردسترس کاربران قرار دارد. باتوجه‌به نام قابلیت مذکور، همه می‌دانیم که باید چه وظیفه‌ای را روی مک‌های اپل انجام دهد، اما ساعاتی قبل اپل جزئیات بیشتری از آن را افشا کرد که به اعتقاد کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری می‌تواند برای انجام بازی‌ها گرافیکی و انجام چندین کار در پس‌زمینه مفید واقع شود.

به‌نقل از MacRumors، اپل توضیح‌ جامعی درباره Game Mode داده و طبق راهنمایی‌های این کمپانی بزرگ نحوه فعال‌سازی آن بسیار آن است. برای پایان دادن به‌ سردرگمی کاربران مک‌، غول ساکن کوپرتینو بیان کرد زمانی‌که شما این حالت را روشن می‌کنید فعالیت پس‌زمینه محدود می‌شود و باعث می‌شود فضای بیشتری برای اجرای بازی دراختیارتان قرار بگیرد.. ازسوی‌دیگر، نرخ نمونه‌برداری بلوتوث تا دو برابر افزایش داشته که به‌صورت چشمگیری تاخیر ورودی را کاهش می‌دهد و پاسخگویی کنترلرهای بازی و ایرپادهای متصل به مک را افزایش می‌دهد.

قابلیت‌های Game Mode در مک‌ها

باوجوداین، کمپانی اپل اشاره‌ای به اورکلاک پردازنده و کارت گرافیک درصورت فعال‌سازی Game Mode اشاره نمی‌کند؛ اگر خبری از اورکلاک نباشد، باید گفت این حالت تنها مانند یک تقویت‌کننده سیستم عمل می‌کند. شاید بهتر باشد بدانید که سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز از قابلیت مشابهی پشتیبانی می‌کند و قادر است با فعال‌سازی بخش بیشتری از حافظه رم به پردازنده و کارت گرافیک به رندرگیری، کدنویسی و اجرای بازی‌ها کمک بیشتری کند. بنابراین، اگر Game Mode باعث ایجاد اورکلاک در کارت گرافیک نشود می‌تواند خبر ناامید‌کننده‌ای برای گیمرها و طرفداران دستگاه‌های مک باشد.

علاوه‌براین، قابلیت Game Mode تاثیر به‌سزایی روی عمر باتری دستگاه‌های مک می‌گذارد که می‌توان تا ساعت‌های طولانی بدون اتصال به‌شارژ بازی کرد. اما توصیه می‌کنیم همیشه قبل از شروع انجام بازی‌های ویدئویی سعی کنید مک‌هایتان را به شارژ متصل کنید. همچنین، اپل سخت تلاش می‌کند دنیای بازی‌های ویدئویی را به اکوسیستمش اضافه کند تا جامعه بزرگ گیمرها را به‌سمت خانواده بزرگ مک‌ها بکشد؛ برهمین‌اساس با استودیو‌های سازنده بازی‌های ویدئویی همکاری‌های بلند‌مدتی را شروع کرده و از ابتدا راه بهترین عناوین سال ۲۰۲۳ را وارد آیفون‌ها و مک‌‌ها کرد.