شایعه شده که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های تاشو جدید Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 را در اوایل مرداد ماه معرفی کند. در این بین خبر جدیدی منتشر شده که ابعاد گلکسی Z Fold5 را فاش می‌کند. Ice Universe که یکی از معتبرترین منابع خبری سامسونگ محسوب می‌شود، به تازگی ادعا کرده که ابعاد گلکسی Z فولد 5 بسیار شبیه Z Fold4 در سال گذشته است.

طبق این شایعه Z Fold5 دارای ابعاد 154.9x129.9x6.1 میلیمتری در حالت باز، و ابعاد 154.9x67.1x13.4 میلیمتری در حالت بسته خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که این گوشی مورد انتظار حدود 254 گرم وزن داشته و 9 گرم از Z Fold4 سبک‌تر است. این منبع خبری همچنین تأیید کرده که اندازه صفحه‌نمایش خارجی Z Fold5 مانند نسل قبلی 6.2 اینچ بوده و تغییری نکرده است.

توییت ابعاد سامسونگ گلکسی Z Fold5 را فاش کرد

بزرگترین تغییر ظاهری Z Fold5 و Z Flip5 نسبت به نسل قبلی شاید برخورداری از لولای قطره‌ای جدیدی باشد که گفته می‌شود خط تای وسط نمایشگر را کمرنگ‌تر می‌کند. کمتر کردن خط تای صفحه‌نمایش داخلی همواره یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی گوشی‌های هوشمند تاشو بوده و شرکت‌های رقیب سامسونگ تاکنون توانسته‌اند پیشرفت‌های زیادی در این زمینه بکنند.

بنابراین طبیعی است که سامسونگ در مدل‌های جدید بیشترین تمرکزش را روی طراحی یک لولای جدید و کاهش خط تا گذاشته باشد. انتظار می‌رود که گوشی Z Fold5 در رنگ‌بندی‌های بژ، مشکی و آبی روشن عرضه شود. این گوشی همچنین در سه نسخه با 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی وارد بازار خواهد شد.

خبر مرتبط: