جدید‌ترین شایعه پیرامون گوشی تاشو مورد انتظار بعدی سامسونگ را یکی معتبرترین منابع خبری آنلاین به نام Ice Universe منتشر کرده است. این شایعه به اضافه شدن یک مکانیسم لولای جدید یعنی تولید گلکسی زد فولد ۵ با لولای قطره ای اشاره می‌کند. البته خبر تغییر طراحی لولای گوشی‌های تاشو سامسونگ هیچ‌وقت خبر تازه‌ای نیست، چراکه این شرکت از اولین سری‌های تاشوی خود تاکنون هر سال تلاش زیادی برای بهینه‌سازی ساختار لولای این تلفن های هوشمند خود کرده است.

سامسونگ امسال به سراغ طراحی فولد ۵ با لولای قطره ای رفته است. این اولین باری نیست که خبرهایی در مورد توسعه چنین لولایی می‌شنویم. اگر به یاد داشته باشید، ماه گذشته نیز یکی از خبرگزاری‌های رسمی کره جنوبی، به نام Naver News هم چنین خبری را تأیید کرده بود.

مکانیسم قطره‌ای به این شکل است که وقتی Fold5 را می‌بندید، یک شکل قطره‌ مانند در فاصله بین دو پنل بالایی و پایینی ایجاد می‌شود تا نمایشگر از ناحیه لولا نشکند. این فاصله قطره‌ای در قسمت تا خورده، باعث می‌شود تا خط‌ تای وسط صفحه‌نمایش در حالت باز شده، کمتر شود.

طرح اولیه سامسونگ گلکسی زد فولد5

شرکت‌های موتورولا و اوپو نیز برای طراحی لولای گوشی‌های تاشو خود از مکانیسم‌های مشابهی استفاده کرده‌اند. خط تای وسط صفحه‌نمایش همیشه بزرگ‌ترین مشکل گوشی‌های تاشو بوده و همه شرکت‌ها تلاش کرده‌اند به گونه‌ای آن را رفع یا حداقل کمتر کنند.

این مسئله به قدری مهم بوده که عملا خط تای کمتر، یه یک مزیت رقابتی بزرگ برای گوشی‌های تاشو تبدیل شده است. گفته می‌شود که ضخامت Galaxy Z Fold5 در حالت بسته حدود 13 میلی‌متر است که در مقایسه با اندازه 15.8 میلی‌متری Z Fold4 پیشرفت زیادی کرده است.

خبر مرتبط: گلکسی زد فولد ۵ بدون درگاه قلم عرضه خواهد شد