روز گذشته، یکی از افشاگران آشنای توییتر رندر گلکسی زد فولد ۵ را فاش کرد.

گوشی‌های سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ طی هفته‌های آینده در مراسم آنپکد معرفی خواهند شد. سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد این مراسم ابتدا چهارم مرداد ماه در سئول برگزار می‌شود و سپس به فاصله چند هفته در آمریکا برگزار خواهد شد.

فصل معرفی و عرضه گوشی‌های تاشوها رسما آغاز شده و پس از عرضه موتو ریزر پلاس، نوبت سامسونگ است که پاسخ دهد. انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ای با عرضه دو مدل گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ با ارائه مشخصات فنی بهتر، دوباره علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو را به سمت خود جذب کند.

هفته گذشته شایعاتی در مورد طراحی لولای قطره‌ای شنیدیم که می‌تواند به کاهش فرورفتگی صفحه‌نمایش کمک کند؛ به نقل از یک افشاگر توییتری، این طراحی باعث می‌شود صفحه‌نمایش اصلی کمترین میزان فرورفتگی را هنگام باز و بسته شدن تجربه کند. وی در ادامه اظهار داشت که طراحی جدید لولا از دوام گوشی نسبت به نسل قبلی خود نمی‌کاهد، چراکه سامسونگ همیشه به تعهد خود در تولید گوشی‌های بادوام پایبند است.

صفحه نمایش Galaxy Z Fold5

اندازه صفحه‌نمایش خارجی گلکسی زد فولد ۵ نسبت به نسل قبلی ارتقایی نداشته و دارای ابعاد ۶.۲ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خواهد بود. صفحه‌نمایش داخلی این گوشی دارای ابعاد ۷.۶ اینچی با زرولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است. تراشه به‌کار رفته در این گوشی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود که اواسط سال گذشته در سری گوشی‌های پرچمدار اس ۲۳ مورد استفاده قرار گرفت. انرژی دستگاه با باتری ۴۴۰۰ آمپری تامین می‌شود که به‌همراه شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی و بی‌سیم ۲۵ واتی عرضه خواهد شد.

در بخش تنظمیات دوربین، گلکسی زد فولد ۵ از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی نیز در حاشیه دستگاه طراحی شده تا در حالت باز یا بسته بودن صفحه‌نمایش بتوان از آن استفاده کرد. علاوه‌بر این، محل قرارگیری درگاه USB-C، شیار‌های بلندگو و میکروفون مشابه چیزی است که در نسل گذشته دیدیم.

نظر شما در مورد رندر گلکسی زد فولد ۵ و مشخصات آن چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند جایگزین خوبی برای نسل قبلی خود باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ مشکلات فرورفتگی نمایشگر در گلکسی زد فولد ۵ حل می‌شود؟