به نقل از یک افشاگر نام آشنا توییتری، سامسونگ لولا قطره‌ای زد فولد ۵ را برای رفع مشکلات مربوط به نمایشگر طراحی کرده است.

از ابتدا تا‌کنون گوشی‌های تاشو با مشکلاتی از جمله فرورفتگی صفحه‌نمایش روبه‌رو بودند. دستگاه‌های تاشو‌های سری زد سامسونگ بزرگ‌ترین ایراد را در بین تمام گوشی‌های تاشو موجود در بازار دارا هستند. سازندگان چینی مانند هواوی، شیائومی، ویوو و اوپو این مشکل را به حداقل رسانده‌اند؛ حتی اولین سری تاشو گوگل یعنی پیکسل فولد نیز از فرورفتگی کمتری نسبت به گلکسی زد فولد ۴ برخوردار است.

سامسونگ بیشتر از اینکه به رفع مشکلات گفته شده بپردازد، سعی می‌کند تا صفحه‌نمایشی صاف و بادوام را تولید کند. افشاگر معروف توییتر، آیس یونیورس، در توییتی اعلام کرد که سامسونگ با طراحی یک لولا قطره‌ای جدید توانسته مشکلات مربوط به فرورفتگی وسط صفحه‌نمایش را به کمترین میزان کاهش دهد. وی در ادامه اظهار کرد که این لولا بر عملکرد باز و بسته شدن دستگاه تاثیر می‌گذارد که به گوشی تاشو سامسونگ اجازه می‌دهد در زوایای مختلفی ظاهری شبیه به حرف لاتین «L» داشته باشد.

در ادامه آیس یونیورس نوشت: اگرچه لولا قطره‌ای جدید فرورفتگی‌های سری زد فولد ۵ نسبت به نسل گذشته کاهش داشته، اما در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو کمپانی‌های دیگر فرورفتگی دستگاه‌های سامسونگ بسیار مشهود و اذیت‌کننده است.

در پایین بخش اول رشته توییت‌های این افشاگر، متوجه شدیم که میزان فرورفتگی گلکسی زد فولد ۵ تنها ۱۵ درصد نسبت به زد فولد ۴ کاهش یافته است که کاهش چشمگیری محسوب نمی‌شود و کاربران عادی قدرت تشخیص آن را نخواهند داشت.

البته باید ذکر کنیم که فرورفتگی‌های موجود سری گلکسی زد ممکن است برای همه کاربران مشکل‌ساز نباشد و حتی برخی به آن توجه نمی‌کنند. اما زمانی مشکلات دردسرساز می‌شوند که با گذشت زمان این فرورفتگی‌ها نمایان‌تر و شهودی‌تر می‌شوند و ناتوانی سامسونگ در رفع مشکل مربوطه تا حد زیادی نا‌امیدکننده است.

توییتی درباره لولا گلکسی Z فلیپ ۵

نارضایتی کارمندان سامسونگ از زد فولد ۵

در بخش دوم رشته توییت‌ها، آیس یونیورس عنوان کرد که برخی از کارمندان سامسونگ از این طراحی ناامید هستند و حتی در گفته‌های خود اشاره‌ کرده‌اند که این گوشی شایسته یدک کشیدن نام گلکسی زد فولد 4s نیست.

البته نسل جدید سری زد از مزایا و ویژگی‌های خوبی نیز بهره‌مند است. مثلا این گوشی به سنسورهای جدیدی مجهز می‌شود که کیفیت عکاسی را در شب و محیط‌های کم نور بهبود می‌بخشد. زد فولد ۵ از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد و باتری دستگاه در مقایسه با زد فولد ۴ ارتقا می‌یابد.

در ادامه ویژگی‌های زد فولد ۵ می‌توان به دریافت گواهی آی‌پی اشاره کرد که اولین سری تاشو سامسونگ خواهد بود که چنین گواهی‌ را دریافت می‌کند.

با توجه به نوظهور بودن گوشی‌های تاشو، سامسونگ تاکنون حضور رقیب جدی‌ را در کنار خود حس نکرده است، با عرضه پیکسل فولد و احتمال معرفی یک تاشو جدید از اپل می‌تواند کیفیت گوشی‌های تاشو را در آینده‌ای نزدیک متحول کند.

نظر شما درباره لولا قطره‌ای زد فولد ۵ چیست؟ آیا فرورفتگی‌های موجود در گوشی‌های تاشو برای شما اذیت‌کننده است؟ اگر از تاشو‌های سامسونگ و سایر کمپانی‌ها استفاده می‌کنید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

اخبار مرتبط: رندرهای جدید گلکسی زد فولد ۵ فاش شد