طراحی گلکسی زد فولد ۵ سر و صدای زیادی را در بازار گوشی‌های تاشوها ایجاد کرده است. به‌تازگی منبع خبری OnLeaks و SmartPrix مجموعه‌ای از رندرها را منتشر کرده‌اند که ظاهری متفاوت از دستگاه را به ما ارائه می‌دهد. در حالی که رندرهای قبلی نشان می‌داند که گلکسی زد فولد ۵ تغییرات قابل توجهی در طراحی نخواهد داشت.

پنل پشت گلکسی زد فولد ۵ دارای یک برآمدگی دوربین برای سه سنسور است. فلش LED به جای پایین در کناره قرار گرفته است و ظاهر بهتری به طراحی گوشی می‌دهد. لبه‌های دستگاه کمی خمیده و براق‌تر شده است. نسبت ابعاد گوشی تقریبا ثابت باقی خواهد ماند. صفحه‌نمایش بیرونی کشیده و باریک، به یک صفحه نمایش داخلی مربعی وصل می‌شود که کمی کشیده‌تر از عرض آن است.

یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در طراحی گلکسی زد فولد ۵ کاهش ضخامت دستگاه در هنگام بسته شدن است. ابعاد این دستگاه در حالت بسته ۱۵۴.۹×۶۷.۱×۱۳.۵ میلی‌متر خواهد بود. طراحی «لولای قطره‌ای» دستگاه را بسیار نازک‌تر از مدل‌های قبلی می‌کند و زمانیکه بسته می‌شود شکافی بین نمایشگر‌های داخلی و خارجی وجود نخواهد داشت. این قابلیت احتمالا تجربه‌ای بهتر را برای کاربران هنگام باز و بسته کردن گوشی فراهم می‌کند.

در حالت باز، گلکسی زد فولد ۵ ابعادی برابر با ۱۵۴.۹×۱۲۹.۹×۶.۳ میلی‌متر دارد که در هر بعد کمی کوچک‌تر از نسل قبلی خود یعنی گلکسی زد فولد ۴ است، اما از نظر ضخامت هر دو دستگاه یکسان هستند.

طراحی سامسونگ گلکسی Z Fold5 مشکی

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۵

بر اساس افشاگری‌های اخیر، سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ دارای صفحه‌نمایش ۷.۶ اینچی امولد داخلی و صفحه‌نمایش خارجی ۶.۲ اینچی امولد است که هر دو با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشن‌تر از نسل قبلی هستند. این دستگاه از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد که با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌شود. همچنین ماژول سه‌گانه دوربین به سنسورهای ۵۰، ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. از دیگر پیشرفت‌های گلکسی زد فولد ۵ می‌توان به محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ویکتوس ۲، گواهی IPX8، قلم S Pen، بلندگوهای بهبودیافته و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1.1 اشاره کرد.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ و فلیپ ۵ را در مرداد یا شهریور سال جاری معرفی کند، اما طبق گزارش‌های اخیر، این دستگاه‌ها ممکن است زودتر وارد بازار شوند. گوشی‌های تاشو به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و نسخه‌های جدید سامسونگ مطمئنا قابلیت‌های هیجان‌انگیزی برای کاربران و طرفداران این نوع گوشی‌ها خواهند داشت.

اخبار مرتبط: ویدیو طراحی گلکسی زد فولد ۵ منتشر شد + ویدیو