امروز خبری مبنی‌بر احتمال دریافت نکردن استاندارد IP58 گلکسی زد فولد ۵ منتشر شد که نشان می‌دهد این گوشی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نخواهد بود.

در روزهای اخیر با اخبار و شایعات متعددی از گوشی‌‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ مواجه هستیم که ایده‌های زیادی از قابلیت‌های این نسل جدید از تاشو‌های سامسونگ را به ما می‌دهند. برای مثال، شایعات تایید می‌کنند که فناوری لولای قطره‌ای می‌تواند میزان فرورفتگی صفحه‌نمایش زد فولد ۵ را نسبت به نسل گذشته کاهش دهد یا تراشه قوی‌تری کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که نوید پردازش‌های سریع‌تر را به کاربران می‌دهد؛ اما درمیان این ویژگی‌ها شنیده می‌شود که گلکسی زد فولد ۵ از گواهی استاندارد آی‌پی ۵۸ پشتیبانی نمی‌کند که این گوشی را در برابر گرد و غبار و آب تضعیف می‌کند.

آیس یونیورس که از مشهور‌ترین افشاگران حوزه فناوری در توییتر محسوب می‌شود اعلام کرد که گلکسی زد فولد ۵ از استاندارد IP58 پشتیبانی نخواهد کرد. اما از گواهی IPX8 مانند دو نسل گذشته خود بهره می‌برد که تنها در برابر آب آن را مقاوم می‌کند. براین‌اساس اگر افشاگری آیس یونیورس درست باشد، می‌توان گفت که گلکسی زد فلیپ ۵ نیز از گواهی IP58 بی‌بهره خواهد ماند.

برخی منابع خبری می‌گویند که این احتمال وجود دارد غول کره‌ای استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار را بهبود بخشیده باشد، اما به‌دلیل ضعف‌های موجود در مقایسه با استاندارد IP68 از آن هیچ سخنی به‌میان نمی‌آورد. طی سالیان اخیر، سامسونگ تنها برندی است که از گواهی IPX8 برای گوشی‌های تاشو استفاده می‌کند، ولی چندی پیش تاشو‌های گوگل و هواوی به این استاندارد مجهز شده‌اند.

گلکسی زد فولد ۵

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۵

با توجه به رندرهای فاش شده از گلکسی زد فولد ۵ می‌توان گفت که این دستگاه از ماژول سه‌گانه دوربین بهره‌مند می‌شود که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی× سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود که از زوم ۳ برابری اپتیکال برخوردار است.

علاوه‌بر این صفحه‌نمایش داخلی گلکسی زد فولد ۵ از ابعاد ۷.۶ اینچی از نوع سوپر امولد خواهد بود که دارای نرخ به‌روزسانی ۱۲۰ هزتری است. از سوی دیگر، این گوشی دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی سوپر امولد با نرخ به‌روزسانی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود که پیمایش سریع را برای کاربران ممکن می‌سازد. همچنین، در داخل بدنه گلکسی زد فولد ۵ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ وجود دارد که با حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگبایت حافظه داخلی همراه می‌شود تا به پردازش یکپارچه و روان دستگاه کمک کند.

در بخش گزینه‌های ارتباطی مواردی نظیر وای‌فای نسل ۶، جی‌پی‌اس، بلوتوث ۵.۳، اتصال 5G و درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی به‌چشم می‌خورد. افزون‌بر این، تامین انرژی دستگاه به‌عهده یک باتری دو تکه ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که با شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی همراه می‌شود.

اخبار مرتبط: امتیاز گلکسی زد فولد ۵ وارد گیک‌بنچ شد