روز گذشته تصاویری از لولای قطره‌ای و دوربین گلکسی زد فولد ۵ توسط یک افشاگر توییتری منتشر شد.

آخرین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌زودی در مراسم گلکسی آنپکد رونمایی می‌شود و می‌توانیم از فناوری به‌کار رفته در این دستگاه‌ها مطلع شویم؛ اما هرچه به زمان برگزاری مراسم نزدیک‌تر می‌شویم افشاگران مشخصات سخت‌افزاری و طراحی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را منتشر می‌کنند. امروز نیز تصاویری از طراحی لولای قطره‌ای و ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۵ در خبرگزاری‌ها به‌ چشم می‌خورد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تصاویر مذکور توسط یک افشاگر ناشناس در توییتر به اشتراک گذاشته شد که یک نگاه اجمالی از گلکسی زد فولد ۵ به کاربران می‌دهد؛ این افشاگر جزئیات زیادی را در مورد عکس‌ها به‌اشتراک نگذاشت، اما می‌توان دید که فناوری لولای قطره‌ای که چندی پیش به تایید سامسونگ رسید بهبود‌ قابل توجهی به صفحه‌نمایش این دستگاه می‌دهد.

اگر اخبار مربوط به گلکسی زد فولد ۵ را از گذشته دنبال کرده باشید، به‌یاد می‌آورید که شایعات زیادی پیرامون فناوری لولای قطره‌ای سامسونگ شنیده می‌شد. اکنون با تصویری که روز گذشته در توییتر انتشار یافت می‌توان دریافت که این اخبار حقیقت داشت.

طراحی لولا و دوربین گلکسی زد فولد ۵

تنها با دیدن عکس‌ها می‌توان دریافت که گلکسی زد فولد ۵ از طراحی بهتری نسبت به نسل گذشته برخوردار است. اگرچه تصاویر مکانیسم داخلی را نشان نمی‌دهند، می‌توان گفت که طراحی لولای قطره‌ای سامسونگ مشابه لولای دستگاه‌های تاشو شیائومی، اوپو، هواوی و ویوو است که در گوشی‌های تاشو به‌کار می‌برند. این موضوع بدان معناست که نمایشگر زد فولد ۵ از فرورفتگی کمتری برخوردار می‌شود تا تجربه کاربری بهتری ارائه کند.

علاوه‌بر لولای قطره‌ای، تصاویر فاش شده سیستم دوربین این گوشی تاشو را نشان می‌دهند که از همان طراحی نسل گذشته بهره می‌برد و بهبودی در طراحی آن مشاهده نمی‌شود. البته با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که فلش ال‌ای‌دی در ماژول دوربین به سمت راست منتقل شده است که طراحی آن را مشابه سری گلکسی اس ۲۳ می‌کند.

در کنار دو موردی که اینجا اشاره کردیم، تصاویر گلکسی زد فولد ۵ اطلاعات بیشتری را در اختیار ما می‌گذارد. برای مثال، در لبه پایینی گوشی می‌توانید یک میکروفون و بلندگو را مشاهده‌ کنید؛ همچنین در لبه بالایی نیز سه میکروفون و بلندگو وجود دارد که حضور یک بلندگوی استریو را تایید می‌کند.

اخبار مرتبط: امتیاز گلکسی زد فولد ۵ وارد گیک‌بنچ شد