به‌زودی شاهد عرضه گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ در بازار جهانی خواهیم بود؛ اما قبل از آن، اطلاعات دقیق و امتیازات آن در گیک‌بنچ‌ رویت شد.

براساس اخبار و شایعات در خبرگزاری‌ها، گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ به‌همراه سری جدید تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ در تاریخ پنجم مرداد ماه معرفی خواهند شد. نسل جدید تاشو سامسونگ از فناوری نوین لولای قطره‌ای استفاده می‌کند تا میزان فرورفتگی نسل‌های قبلی را کاهش دهد. همچنین، زد فولد ۵ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل۲ بهره خواهد برد که در اوایل سال جاری میلادی در سری گلکسی اس ۲۳ از آن استفاده شد. در ادامه فهرست گیک‌بنچ را می‌بینید که برخی اطلاعات سخت‌افزاری این گوشی به‌تایید شرکت سازنده رسیده است.

بنچمارک گلکسی زد فولد ۵

این فهرست نشان می‌دهد تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل۲ در این گوشی با شماره مدل SM-F946B به‌ثبت رسیده و دارای ۲.۰۲ گیگاهرتز فرکانس و ۳.۳۶ گیگاهرتز کلاک اسپید است که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو آی ۶ اجرا می‌شود.

درحال‌حاضر، جزئیات زیادی از این گوشی در بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۶ منتشر نشده است، اما می‌توان دید که این دستگاه در تست‌ تک هسته‌ای امتیاز قابل توجه ۱۸۴۵ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۵۰۸۳ را کسب کرد که نشان می‌دهد گلکسی زد فولد ۵ از قابلیت‌های سخت‌افزاری خوبی برخوردار است.

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۵

گفته می‌شود این گوشی تاشو از صفحه‌‌نمایش ۷.۶ اینچی داخلی امولد با رزولوشن QHD+ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. نمایشگر خارجی نیز از فناوری امولد بهره می‌برد که دارای ابعادی ۶.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود که تجربه بصری خوبی را برای کاربر به‌همراه دارد.

طراحی گلکسی زد فولد ۵

همان‌طور گفته شد گلکسی زد فولد ۵ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره‌مند می‌شود که برای تکمیل شدن و عملکرد یکپارچه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و ۱ ترابایت حافظه داخلی با فناوری UFS 4.0 همراه خواهد شد.

در سیستم دوربین گلکسی زد فولد ۵، یک ماژول سه‌گانه دوربین وجود دارد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که این گوشی از دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر بهره می‌برد.

تامین انرژی گلکسی زد فولد ۵ برعهده یک باتری دو تکه ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ سریع ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق گفته‌های سامسونگ، این دستگاه می‌تواند ۱ روز کامل شارژدهی داشته باشد که برای کاربران پرمصرف مناسب است.

اخبار مرتبط: اولین تصویر واقعی زد فلیپ ۵ فاش شد