اواخر هفته گذشته، کمپانی سامسونگ در مراسم آنپکد از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرد، حالا امتیاز بنچمارک این دستگاه‌ها منتشر شده است.

چند رو قبل، کمپانی کره‌ای سامسونگ با برگزاری مراسم آنپکد از جدیدترین گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ ۵، سری گلکسی واچ ۶ و سری گلکسی تب اس ۹ رونمایی کرد. پس از معرفی محصولات جدید سامسونگ، سایت‌های بنچمارک نظیر گیک‌بنچ و آن‌توتو تمامی دستگاه‌ها را از نظر سرعت و عملکرد با سایر رقبا مورد بررسی قرار دادند و امتیاز هر یک منتشر شد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هر دو گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا اسنپدراگون ۸+ نسل ۲ مجهز هستند که نسخه‌ای تقویت‌یافته محسوب می‌شود و تنها در گوشی‌های پرچمدار یافت می‌شود. این تراشه از هشت هسته پردازشی Coretex-X3، Cortex-A710 و Cortext-A510 تشکیل می‌شود که سرعت اورکلاک قوی‌ترین هسته آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد.

به‌تازگی بیشتر گوشی‌های پرچمدار از تراشه‌های اسنپدراگون با هسته اورکلاک شده ۳.۳۶ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند تا سرعت و عملکرد دستگاه حین اجرای برنا‌مه‌های سنگین یا بازی‌های موبایلی تضمین شود. برای مثال، گوشی‌ها نوبیا Z50S پرو یا آنر مجیک V2 از این پردازنده بهره‌مند هستند؛ برهمین‌اساس می‌توان گفت سامسونگ با حریفان سرسختی روبه‌رو خواهد شد.

سرعت پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ مورد استفاده در تراشه‌های تقویت‌شده به ۷۱۹ مگاهرتز می‌رسد، درحالی‌که پردازنده گرافیکی نسخه‌های عادی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۶۸۰ مگاهرتز است.

سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ از حافظه رم LPDDR5X بهره می‌برند که به عملکرد یکپارچه و روان دستگاه کمک می‌کند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد غول فناوری کره‌ای برای ساخت تاشو‌های پرچمدارش از این نوع حافظه استفاده کرد تا دستگاه‌ها پاسخگوی هرگونه عملیات پردازشی باشند؛ گلکسی زد فلیپ ۵ به حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود و حافظه رم گلکسی زد فولد ۵ به ۱۲ گیگابایت می‌رسد. سامسونگ برای حافظه داخلی نیز پیکربندی مناسبی درنظر گرفته که بین ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت متغیر است.

بنچمارک‌های گلکسی Z Flip5

گلکسی زد فلیپ ۵

براساس تست‌های اولیه سایت جی‌اس‌ام آرنا، گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ با به‌دست آوردن امتیاز ۴۹۸۴ و ۵۴۷۸ در تست‌های چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ و ۶ توانست از پرچمدار اصلی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۳ پیشی بگیرد. علاوه‌براین، گلکسی زد فلیپ با به‌دست آوردن امتیاز بیشتر در بنچمارک آن‌توتو ۱۰ نشان داد از سرعت پردازشی بالاتری برخوردار است. اما در سایر بنچمارک‌ها با اختلاف بسیار کمی از گلکسی اس ۲۳ در رده دوم قرار گرفت.

بنچمارک‌های گلکسی Z Fold5

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۵ عملکرد تقریبا مناسبی در تست‌های تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ از خود نشان داد و توانست پس از گلکسی اس ۲۳ اولترا به جایگاه دوم درمقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار برسد. امتیاز این گوشی‌ تاشو گواهی بر سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزارهای بهینه‌شده است که می‌تواند تمامی وظایف از بازی‌های ویدئویی تا سایر برنامه‌های سنگین را به‌خوبی اجرا کند.

در تست تک هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۶، گلکسی زد فولد ۵ توانست با امتیاز ۲۰۶۲ از گلکسی اس ۲۳ اولترا پیشی بگیرد. به‌نظر می‌رسد توانایی این گوشی تاشدنی نسبت به نسل قبلی با بهبو‌دهای ویژه‌ای همراه شده است که نشان می‌دهد عملکردی سریع و روان را به‌خصوص برای پردازش‌های نسبتا سنگین شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط: گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟