گوشی‌های تاشوی نسل جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ و زد فولد 6، اولین دستگاه‌ها در جهان هستند که از جمینای نانو استفاده می‌کنند.

چندی پیش بود که دو گوشی تاشوی جدید سامسونگ به بازار عرضه و تبدیل به اولین دستگاه‌های سامسونگ شدند که از روز عرضه از Galaxy AI استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مدل زبانی که برای Galaxy AI در نظر گرفته شده، در این دو پرچم‌دار سامسونگ، جمینای نانو ساخته گوگل است. سایر گوشی‌های سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ نیز هوش مصنوعی دریافت کرده اما از مدل‌های زبانی سامسونگ استفاده می‌کنند که نسبت به جمینای نانوی گوگل، تنوع و کیفیت پایین‌تری دارند.

به گفته وبسایت Android Authority، قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در تاشوهای جدید سامسونگ حتی در زمان آفلاین بودن نیز در دسترس است. در این دو دستگاه، اپلیکیشن AICore نیز از پیش نصب شده که کار آن آپدیت مدل‌های زبانی جمینای نانو و تحویل بهینه‌ترین تجربه ممکن به کاربران و علاقمندان است. این اپلیکیشن در ابتدا حجمی برابر با 50 مگابایت دارد اما در صورت دانلود کردن تمامی فایل‌های لازم، به 1 گیگابایت نیز می‌رسد.

اولین گوشی‌های تاشو با پشتیبانی از جمینای نانو

ویژگی هیجان‌انگیز دیگری که در تاشوهای سامسونگ یافت می‌شود، Magic Compose است که مربوط به اپلیکیشن Google Message خواهد بود. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی، بر اساس موضوعاتی که در یک چت در موردش حرف زده‌اید، پاسخ‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند. این قابلیت حداقل 20 پیام از چت را بررسی می‌کند تا موضوعات آن را درک و پاسخی مناسب و درخور به کاربر پیشنهاد کند. جهت جلوگیری از هر گونه نقض حریم شخصی کاربر، این قابلیت با استفاده از سخت‌افزار گوشی پردازش شده و خبری از ارسال آن به سرور نیست.

در حال حاضر، گوگل برنامه دارد جمینای نانو را به گوشی‌های پیکسل 8 پرو و گلکسی اس 24 نیز بیاورد و باید دید چه زمانی این دو دستگاه قادر به استفاده از تکنولوژی جدید گوگل خواهند بود. این لیست احتمالاً در چند روز آینده بروز می‌شود و گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ نیز به آن اضافه می‌شوند. اگر از کیبورد گوگل استفاده می‌کنید، قابلیت پاسخگویی هوشمند نیز باید در دسترس‌تان قرار بگیرد اما متاسفانه به دلیلی نامشخص، این ویژگی بر روی گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 هنوز در دسترس قرار نگرفته است.

برخی از اپلیکیشن‌های ترد پارتی قصد دارند از مدل زبانی جمینای نانو استفاده کنند تا تجربه بهتری به کاربر ارائه دهند و هوش مصنوعی پیشرفته‌تری در خدمت وی بگذارند. از جمله آنان می‌توان به شرکت ادوبی اشاره کرد که قصد دارد قابلیتی برای خلاصه کردن فایل‌های PDF در دسترس قرار دهد. دیگری نیز اپلیکیشن Grammarly خواهد بود که به کمک توان پردازشی دستگاه، متن‌های شما را از نظر گرامری تصحیح می‌کند. واضح است که آینده‌ای هیجان‌انگیز در انتظار هوش مصنوعی گوگل بوده و استفاده از آن در اپلیکیشن‌های بیشتر در آینده، تجربه‌ای ویژه و به یاد ماندنی برای کاربران خلق خواهد کرد.