در حال حاضر گلکسی زد فلیپ ۴ پرفروش‌ترین دستگاه تاشو جهان است. اما صفحه‌نمایش خارجی ۱.۹ اینچی سوپر امولد یکی از نقاط ضعف این دستگاه محسوب می‌شود. برای رفع این مشکل شرکت سامسونگ قصد دارد یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای گلکسی زد فلیپ ۵ طراحی کند.

در مقایسه با رقبا، این صفحه‌نمایش کوچک مسلما یکی از نقاط ضعف به شمار می‌رود. مثلا نسل سوم موتورولا Razr یک صفحه‌نمایش ۲.۷ اینچی دارد. همچنین به‌نظر می‌رسد موتورولا قصد دارد نسخه دیگری از Razr با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را معرفی کند. اما به نظر نمی‌آید که این غول کره‌ای نگرانی خاصی از این بابت داشته باشد.

سامسونگ که لقب سازنده پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو در جهان را یدک می‌کشد، در حال آماده‌سازی یک ارتقای چشم‌گیر برای گلکسی زد فلیپ ۵ است. این خبر روز گذشته توسط معتبرترین منابع اطلاعاتی مربوط به محصولات سامسونگ در سایت‌های اینترنتی منتشر شد.

SamMobile به عنوان یک نشریه در حوزه موبایل تخصصی در تولید رندرهای باکیفیت از دستگاه‌های معرفی‌نشده ندارد. بنابراین چیزی که امروز به آن نگاه می‌کنیم، یک طراحی ساده از گلکسی زد فولد ۵ است.

طراحی پشتی سامسونگ گلکسی زد فیلیپ ۵

اما کانال توتیوبی YouTube Technizo Conceptis که در این زمینه تخصص لازم را دارد و اخیرا با یک افشاگر کره‌ای با نام مستعار «Super Roader» همکاری می‌کند، یکی از طرح‌های زد فلیپ ۵ را با جزئیات عالی و وضوح کامل به نمایش گذاشته است.

ظاهرا صفحه‌نمایش خارجی زد فلیپ ۵ همانند نسل قبلی خود به دو بخش مجزا تقسیم نمی‌شود، در عوض ظاهری کاملا جدید پیدا می‌کند و اندازه‌ای بین ۳ تا ۴ اینچ دارد.

چه چیزی دیگری در مورد گلکسی زد فلیپ ۵ می‌دانیم؟

انتظار می‌رود زد فلیپ ۵ مانند زد فولد ۵ از یک لولای قطره‌ای استفاده کند تا به نازک‌تر شدن دستگاه در حالت بسته کمک کند و شکاف بین دو قسمت را از بین ببرد. صفحه‌نمایش اصلی احتمالا دارای حاشیه‌های کوچک‌تری نیز خواهد بود، اما قرار نیست سامسونگ از قطعات درونی بکاهد تا روی زیبایی و ظرافت دستگاه تمرکز کند.

به گفته یانگ، زد فلیپ ۵ در رنگ‌های بژ، خاکستری، سبز روشن و صورتی روشن و زد فولد ۵ در رنگ‌های بژ، مشکی و آبی روشن عرضه می‌شود. یانگ همچنین گفت که سامسونگ مطمئنا در هنگام عرضه، برخی رنگ‌های سفارشی با توناژ کمتر را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

هنوز جزئیات بسیاری مانند ظرفیت باتری یا قابلیت‌های دوربین فاش نشده است. اما این گوشی بدون شک یک رقیب قدرتمند برای بهترین گوشی‌های تاشو در جهان خواهد بود. همچنین برخی بر این باورند که گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ به گوشی‌های گلکسی اس ۲۳، اس ۲۳+ و اس ۲۳ اولترا غلبه خواهند کرد که از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار هستند.

اخبار مرتبط: قدرت‌نمایی گوشی تاشو سه‌گانه سامسونگ