تصویری از قابلیت‌های نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ ۵ درز کرده که در آنها خبری از برنامه‌های اختصاصی گوگل مثل نقشه، پیام، جیمیل و سرچ گوگل نیست.

صفحه نمایش بیرونی ۳.۶ اینچی موتورولا ریزر پلاس (یا همان ریزر ۴۰ اولترا) تقریبا مناسب برای استفاده از همه برنامه‌ها بدون باز کردن دستگاه است که به مصرف بهینه وقت کاربر کمک می‌کند. کاربران می‌توانند از گوگل مپ برای پیدا کردن مسیر بدون باز کردن دستگاه استفاده کنند. همچنین به لطف تعبیه کیبورد می‌توانند به پیام‌های دریافتی پاسخ بدهند.

تاکنون شایعات زیادی درباره نمایشگر بیرونی ۳.۴ اینچی گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر شده است. اولین نسخه نمایشگر بیرونی تنها ۱.۱ اینچ بود و با وجود اینکه در فلیپ ۳ و فلیپ ۴ به ۱.۹ اینچ رسید، هنوز نیاز به ارتقا در آن محسوس بود. با توجه به عرضه گوشی‌های تاشو فلیپ با صفحه نمایش بیرونی بزرگ‌تر از رقبا مانند پنل ۳.۳ اینچی اوپو فایند ان ۲ و موتورولا ریزر پلاس، سامسونگ هم تصمیم گرفت در این مسیر قدم بگذارد. اما سوال اصلی این است که صفحه نمایش بیرونی جدید تا چه اندازه کاربردی خواهد بود؟

قابلیت گوگل مپ در صفحه نمایش بیرونی گلکسی زد فلیپ ۵

ماه قبل شایعاتی در مورد همکاری سامسونگ با گوگل برای بهینه‌سازی برنامه‌های اصلی گوگل مانند گوگل مپ، مسیج، جیمیل، یوتیوب و سرچ گوگل برای نمایشگر بیرونی شنیده شده بود، اما تصویر جدیدی درز کرده که نشان می‌دهد ممکن است به این شایعه پایان دهد. بر اساس آن، این صفحه نمایش از ویجت‌های تقویم، هواشناسی و تاریخچه تماس و همچنین کیبورد و نمایش ساعت و درصد شارژ گوشی پشتیبانی می‌کند.

در این تصویر هیچ یک از برنامه‌های گوگل به نمایش گذاشته نشده‌اند، اما به معنی نبود قطعی این برنامه‌ها در گلکسی زد فلیپ ۵ نیست و باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد باشیم. با این حال اگر نمایشگر بیرونی فلیپ ۵ از برنامه‌های گوگل پشتیبانی نکند، مانند اوپو فایند ان ۲ با انتقادات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

رویداد گلکسی آنپکد چهارم مرداد ماه ساعت ۸ و نیم شب به وقت تهران برگزار می‌شود و سامسونگ علاوه بر گلکسی زد فلیپ ۵ از گلکسی زد فولد ۵، تبلت سری تب اس ۹ و ساعت سری واچ ۶ رونمایی می‌کند.

برای مشاهده و بررسی رویداد آنپکد سامسونگ در وب‌سایت، صفحه اینستاگرام و کانال آپارات علاالدین همراه ما باشید.

اخبار مرتبط: