گلکسی زد فلیپ ۵ یکی از گوشی‌های تاشو سامسونگ است که به‌زودی شاهد عرضه آن در بازار جهانی خواهیم بود. از ماه‌ها قبل تاکنون شایعاتی در مورد ظرفیت باتری و ابعاد صفحه‌نمایش دوم این دستگاه به گوش می‌رسد. براساس گزارش‌های اخیر، عمر باتری گلکسی زد فلیپ ۵ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بستگی دارد که در ادامه به جزئیات بیشتری از خبر می‌پردازیم.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در سال ۲۰۲۳ در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار از جمله گلکسی زد فلیپ ۵ استفاده می‌شود. گفته می‌شود این تراشه پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد که طول عمر باتری را بیشتر می‌کند.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که عمر باتری گلکسی زد فلیپ ۵ به عوامل دیگری مانند اندازه باتری و بهینه‌سازی نرم افزاری انجام شده توسط سامسونگ نیز بستگی دارد. گلکسی زد فلیپ ۴ از یک باتری دو‌تکه‌ای ۳۵۹۵ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما به دلیل پردازنده قدرتمندتر و صفحه‌نمایش خارجی بزرگ‌تر قرار است ظرفیت باتری در گلکسی زد فلیپ ۵ کاهش یابد.

ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی z flip5

اسناد نظارتی نشان می‌دهد که باتری کوچکتر گلکسی زد فلیپ ۵ از دوتکه‌ ۹۷۱ میلی‌آمپر ساعتی و ۲۶۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل خواهد شد که کل ظرفیت باتری این گوشی تاشو را به ۳۵۹۱ میلی‌آمپر می‌رساند.

برای جبران باتری کوچکتر، سامسونگ ممکن است نیاز به بهینه‌سازی نرم‌افزاری داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که گوشی با یک بار شارژ تمام روز دوام می‌آورد. شرکت سامسونگ سابقه انجام بهینه‌سازی مصرف انرژی باتری را در کارنامه خود دارد، بنابراین بعید نیست اگر گلکسی زد فلیپ ۵ با وجود باتری کوچکتر، بازده انرژی خوبی داشته باشد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند عمر باتری گلکسی زد فلیپ ۵ را تحت تاثیر قرار دهد، نمایشگر آن است. شایعات تایید می‌کنند این دستگاه با یک صفحه‌نمایش اولد تاشو عرضه شود که انرژی بیشتری نسبت به صفحه‌نمایش تخت مصرف می‌کند. با این حال، سامسونگ روی بهبود بهره‌وری انرژی نمایشگرهای تاشو کار کرده تا مصرف انرژی این دسته از گوشی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اخبار مرتبط: گلکسی زد فلیپ ۵ با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر