تازه‌ترین افشاگری‌ها نشان از طراحی بدون شکاف و ویژگی‌های جدیدی از نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۵ است.

همان‌طور که می‌دانید گلکسی زد فلیپ ۵ ازجمله دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که قرار است هفته آینده در مراسم گلکسی آنپکد رسما معرفی شود. گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند این دستگاه تاشو طرح فلیپ از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش خارجی درمقایسه با نسل‌های قبلی خود برخوردار می‌شود. افشاگری‌های گذشته اطلاعاتی را نظیر پشتیبانی از ویجت‌های گوگل مپ، یوتیوب، هواشناسی و پیام‌ها در نمایشگر خارجی دراختیار ما گذاشت. اما امروز افشاگر معروف توییتری، رولاند کوانت، با انتشار تصاویری از گلکسی زد فلیپ ۵ قابلیت‌های جدید آن را به نمایش گذاشت.

رندر صفحه نمایش سامسونگ زد فیلیپ۵

تصاویری که مشاهده می‌کنید توسط کوانت انتشار یافت، اما پس از گذشت دقایقی بدون هیچ‌گونه دلیلی حذف شد. اگر با دقت زیادی به عکس‌ها نگاه کنیم متوجه می‌شویم که گلکسی زد فلیپ ۵ از طراحی نمایشگر بدون شکاف نسبت به گلکسی زد فلیپ ۴ و نسل‌های قبل بهره می‌برد. این افشاگر با انتشار تصاویری بیشتر از قابلیت‌های نمایشگر این دستگاه تاشو پرده‌برداری کرد و نشان داد صفحه‌نمایش خارجی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است.

تصاویر مربوط به نمایشگر خارجی نشان می‌دهد که گلکسی زد فلیپ ۵ از ویجت‌های مانند تقویم، پیام‌ها، کیبورد تمام صفحه، هواشناسی، گوگل مپ، تاریخچه تماس‌ها، یوتیوب و کیف پول الکترونیکی پشتیبانی می‌کند؛ حتی به‌نظر می‌رسد این نمایشگر خارجی از قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین بهره می‌برد تا تجربه کاربری به بهترین سطح برسد. همچنین نمایشگر خارجی درمقایسه با نسل قبلی ۱.۵ اینچ افزایش داشته و به ۳.۴ اینچ ارتقا می‌یابد که برای طرفداران گلکسی فلیپ بسیار چشمگیر و کاربری خواهد بود.

براساس گزارش‌های قبلی، گلکسی زد فلیپ ۵ از نمایشگر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین این گوشی قدرتش را از تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌گیرد که سرعت پرقدرت‌ترین هسته آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد. علاوه‌بر‌این، کمپانی سامسونگ برای یکپارچه‌سازی و عملکرد بهتر دستگاه از حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده می‌کند.

دوربین رندر گلکسی زد فلیپ ۵

در بخش سیستم دوربین، ماژول دوگانه دیده می‌شود که شامل سنسور واید ۱۲ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با میدان دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2 می‌شود. همچنین دوربین این گوشی تاشو می‌تواند از فرمت‌های 4K با نرخ تصویربرداری حداکثر ۶۰ فریم برثانیه و 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه پشتیبانی کند.

گلکسی زد فلیپ ۵ برای تامین انرژی به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی می‌شود که با شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی معرفی خواهد شد. این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو آی ۵.۱.۱ عرضه می‌شود، اما پس از انتشار اندروید ۱۴ و وان یو آی ۶ جز اولین گوشی‌های پرچمدار بازار خواهد بود که این به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند.

براساس ادعای نشریه فرانسوی دیل‌لبز، آخرین نسل گوشی‌های طرح فلیپ سامسونگ در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و صورتی با قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۱۹۹ دلار برای پیکربندی ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۳۳۹ دلار برای پیکربندی ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: