براساس اعلام رسمی سامسونگ، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا با مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد معرفی شدند.

سامسونگ با معرفی گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا، دو رویکرد متفاوت در طراحی ساعت‌های هوشمند را به‌نمایش گذاشته‌است. گلکسی واچ 7 با حفظ زبان طراحی مینیمال و ظریف سری‌های پیشین، بدنه‌ای باریک و سبک از جنس Aluminum Armor را ارائه می‌دهد که درعین زیبایی، مقاومت بالایی درمقابل خط‌وخش دارد. درواقع، مدل پایه با انحنای ظریف شیشه و نمایشگر بزرگ‌تر، ظاهری مدرن و چشم‌نواز دارد که برای استفاده روزمره و رسمی مناسب است.

درمقابل، گلکسی واچ اولترا با الهام از ساعت‌های ورزشی و ابزارهای مقاوم، طراحی خلاقانه و متفاوتی دارد. بدنه تیتانیومی با استاندارد نظامی MIL-STD-810H، مقاومت فوق‌العاده‌ای دربرابر ضربه، دما و شرایط سخت محیطی ایجاد می‌کند. حاشیه برجسته اطراف نمایشگر، محافظت بیشتری برای نمایشگر یاقوت کبود ایجاد می‌کند که مقابل خط‌و‌خش بسیار مقاوم است؛ این طراحی خاص و منحصربه‌فرد، گلکسی واچ اولترا را به انتخابی ایده‌آل برای ورزشکاران تبدیل می‌کند.

گلکسی واچ ۷

در هردو مدل، توجه‌به جزئیات و استفاده از مواد باکیفیت، احساس خوشایندی را هنگام استفاده به کاربر منتقل می‌کند. بندهای قاب‌ تعویض با مکانیزم آسان، امکان شخصی‌سازی و تطبیق با سلیقه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. همچنین، نمایشگرهای AMOLED با سطح روشنایی بالا و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)، اطلاعات را درهر شرایطی به‌وضوح نمایش می‌دهند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

گلکسی واچ 7 با نمایشگر Super AMOLED می‌تواند تجربه بصری خیره‌کننده‌ای را برای کاربران به ارمغان آورد؛ این نمایشگر در دو اندازه 1.4 اینچی (مدل 45 میلی‌متری) و 1.2 اینچ (مدل 41 میلی‌متری) با رزولوشن‌های 450×450 پیکسل و 360×360 پیکسل ارائه می‌شود که تصاویر و اطلاعات را با وضوح و شفافیت بالا به‌نمایش می‌گذارد. همچنین، پوشش محافظ Corning Gorilla Glass DX مقاومت بالایی در برابر خط‌وخش و ضربه‌های احتمالی ایجاد می‌کند.

دربخش سخت‌افزار، تراشه Exynos W1000 به‌عنوان قلب تپنده گلکسی واچ 7 عمل می‌کند که با قدرت پردازشی بالا، اجرای روان برنامه‌ها و رابط کاربری را تضمین می‌کند. همچنین، 1.5 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، فضای کافی برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها، موسیقی و تصاویر را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین، نسل جدید گجت‌های پوشیدنی سامسونگ از سیستم‌عامل WearOS بهره می‌برند که توسط غول کره‌ای شخصی‌سازی شده‌است.

گلکسی واچ 7 در دو مدل با ظرفیت باتری متفاوت عرضه می‌شود که میزان شارژدهی نسبتا را ارائه می‌دهند؛ مدل 45 میلی‌متری از باتری 361 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، درحالی‌که مدل 41 میلی‌متری با باتری 247 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود. هردو مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند تا کاربران برای شارژ مجدد دستگاه دچار دردسر نشوند. سامسونگ می‌گوید مدل 41 میلی‌متری 42 گرم و نسخه 45 میلی‌متری 53 گرم وزن دارند که به‌همراه بند‌هایشان تقریبا به 60 تا 70 گرم می‌رسند.

گلکسی واچ 7 با نمایشگر Super AMOLED عملکرد خیره‌کننده‌ای را به‌نمایش می‌گذارد

گلکسی واچ

هنگام معرفی گلکسی واچ 7، سامسونگ گفت این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از مجموعه‌ای کامل از حسگرها و قابلیت‌های ارتباطی، فراتر از یک ساعت هوشمند معمولی عمل می‌کند و به یک همراه سلامت و تندرستی برای شما تبدیل می‌شود. حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، قطب‌نما و نور محیط به‌همراه حسگرهای پیشرفته ضربان قلب، ECG و SpO2، امکان پایش دقیق و جامع فعالیت‌های ورزشی و وضعیت سلامت را فراهم می‌کنند.

پایش خواب، استرس و فعالیت‌های ورزشی از دیگر قابلیت‌های برجسته گلکسی واچ 7 هستند؛ این ساعت هوشمند با بررسی الگوهای خواب (Sleep Apnea)، کیفیت خواب را ارزیابی کرده و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. همچنین، با اندازه‌گیری سطح استرس و ارائه تمرین‌های تنفسی، به کاربران کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند؛ همچنین، برای علاقه‌مندان به ورزش، گلکسی واچ 7 قابلیت شمارش گام، کالری سوزی، تشخیص خودکار تمرینات ورزشی و پشتیبانی از حالت‌های ورزشی متنوع را ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ اولترا

علاوه‌بر قابلیت‌های سلامت و ورزشی، گلکسی واچ 7 با امکاناتی مانند نمایش اعلان‌ها، کنترل موسیقی، دستیار صوتی بیکسبی و پرداخت سامسونگ، تجربه کاربری کاملی را به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، پشتیبانی از GPS و LTE (در برخی مدل‌ها) امکان استفاده مستقل از ساعت را برای فعالیت‌های ورزشی و تماس‌های تلفنی فراهم می‌کند.

گلکسی واچ اولترا با ابعاد 47 میلی‌متری، یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که با وجود اندازه بزرگ، به‌لطف طراحی ارگونومیک و وزن مناسب، به‌راحتی روی مچ دست قرار می‌گیرد. بدنه این ساعت از جنس تیتانیوم گرید 4 ساخته شده که درکنار زیبایی و استحکام بالا، مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خط‌و‌خش و ضربه‌های احتمالی دارد.

نمایشگر گلکسی واچ اولترا از نوع Super AMOLED است که با رزولوشن بالا و روشنایی خیره‌کننده 3000 نیتی، تصاویر و اطلاعات را با جزئیات و شفافیت بالا حتی در زیرنور مستقیم خورشید به‌نمایش می‌گذارد. تصاویر رسمی این ساعت هوشمند نشان می‌دهد نمایشگر بزرگ 1.5 اینچی، فضای کافی برای نمایش اطلاعات و تعامل با رابط کاربری را فراهم می‌کند.

گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا با نمایشگر 3000 نیتی و تراشه Exynos W1000 به جنگ اپل واچ اولترا نسل دوم می‌رود

در قلب گلکسی واچ اولترا، پردازنده قدرت‌مند Exynos W1000 با کلاستربندی 5 هسته‌ای و فناوری لیتوگرافی 3 نانومتری قرار دارد که عملکرد سریع و روان ساعت را در اجرای برنامه‌ها و رابط کاربری تضمین می‌کند. علاوه‌بر افزایش کارایی، پردازنده اگزینوس W1000 مصرف انرژی را بهینه کرده و به طول‌عمر باتری کمک می‌کند.

یکی از نقاط قوت گلکسی واچ اولترا، باتری 590 میلی‌آمپرساعتی آن‌است‌که با‌توجه‌به ابعاد بزرگ ساعت، ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند تا چند روز با یک بار شارژ، نیازهای کاربران را برطرف کند. سامسونگ ادعا می‌کند Galaxy Watch Ultra با فعال‌سازی قابلیت Power Saving حدود 100 ساعت و با Exercise Power Saving حدود 48 ساعت شارژدهی بیشتری خواهد داشت. همچنین، گلکسی واچ اولترا با سیستم‌عامل Wear OS 5 و رابط کاربری One UI 6 Watch سامسونگ عرضه می‌شود که تجربه کاربری روان، زیبا و کارآمدی را ارائه می‌دهد؛ همچنین، با دو بار کشیدن دو انگشت به سمت هم، به راحتی ساعت را کنترل می‌کنید؛ پرداخت‌ها را با Samsung Wallet انجام دهید و به شناسه‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

گلکسی واچ اولترا با بهره‌گیری از حسگرهای پیشرفته PPG، قابلیت‌های پایش سلامت را به‌سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. سامسونگ هنگام معرفی گفت گلکسی واچ اولترا با استفاده ازاین حسگرها، امکان اندازه‌گیری فشار خون و قند خون را بدون‌نیاز به تجهیزات اضافی فراهم می‌کند. همچنین، با استفاده از GPS دو فرکانسه L1+L5، موقعیت‌یابی دقیق‌تری را در هنگام ورزش و فعالیت‌های خارج از منزل ارائه می‌دهد که برای علاقه‌مندان به کوهنوردی، دویدن و سایر فعالیت‌های ورزشی بسیار کاربردی است.

galaxy watch

گلکسی واچ اولترا با پشتیبانی از استاندارد IP68 دربرابر گردوغبار و فشار آب تا 10 اتمسفر مقاوم خواهد بود؛ ازاین‌سو، برای استفاده درشرایط مختلف محیطی و حتی ورزش‌های آبی مناسب است. ساعت هوشمند نسل جدید سامسونگ با دوام بالا و قابلیت‌های سلامتی پیشرفته، به‌همراهی قابل اعتماد در ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های روزمره کاربران تبدیل می‌شود و اولین رقیب شایسته Apple Watch Ultra 2 خواهد بود. سامسونگ با اضافه کردن ویژگی‌ Multi-sports tile به هردو مدل فرصتی مناسب را برای انجام ورزش‌های چندگانه مانند شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن دراختیار کاربران می‌گذارد؛ همچنین، قابلیت FTP برای دچرخه‌سواران حرفه‌ای توسعه‌یافته که عملکرد و رکوردهای شخصی آن‌ها را نشن می‌دهد.

علاوه‌بر قابلیت‌های پایش سلامت، گلکسی واچ اولترا با 32 گیگابایت حافظه داخلی فضای کافی برای ذخیره موسیقی، عکس و برنامه‌های مورد علاقه کاربران را فراهم می‌کند. همچنین، با پشتیبانی از بلوتوث 5.3، وای‌فای دو کاناله و GPS دو فرکانسه، اتصال پایدار و سریعی را به گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها ارائه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته گلکسی واچ اولترا می‌توان به استاندارد نظامی MIL-STD-810H اشاره کرد که مقاومت آن را در برابر ضربه، دما و شرایط سخت محیطی تضمین می‌کند؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، کاربران می‌توانند از گلکسی واچ اولترا تا 500 متر پایین‌تر از سطح دریا و 9000 متر بالاتر از سطح دریا ازآن استفاده کنند. همچنین، Galaxy Watch Ultra درشرایط آب‌وهوایی سخت مانند دمای منفی 20 درجه و مثبت 55 درجه استقامت بالایی دارد. قابلیت‌های جدید Samsung Health مانند اطلاعات آمادگی روزانه، اطلاعات خواب و مربیگری هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی گلکسی، به کاربران کمک می‌کنند تا سلامتی و تندرستی را بهتر مدیریت کنند.