سامسونگ در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ به معرفی سری گلکسی واچ 6 در کنار دستگاه‌های جدید دیگر پرداخت. این ساعت هوشمند، ششمین نسل از گجت‌های پوشیدنی غول کره‌ای است که با قابلیت‌های ویژه‌، طرفداران بسیاری را جذب خواهد کرد.

در گذشته شاهد انتشار شایعاتی در مورد عرضه نسل جدید ساعت‌های سامسونگ در مراسم بعدی این شرکت بودیم و امروز مشخص شد که این مطالب درست بوده‌اند. نسل جدید ساعت‌های سامسونگ در دو مدل واچ 6 و واچ 6 کلاسیک عرضه می‌شود که هر‌کدام از آن‌ها دو اندازه مختلف دارند. واچ 6 بیشتر کاربران عادی را هدف قرار داده و در دو اندازه 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود.

مشخصاتگلکسی واچ ۶گلکسی واچ ۶ کلاسیک
قیمت۲۹۹ دلار۳۹۹ دلار
نسخه‌ها۴۰/۴۴ میلی‌متری۴۳/۴۷ میلی‌متری
رنگ‌بندیمشکی، نقره‌ای (۴۴)، طلایی (۴۰)مشکی، نقره‌ای
ابعاد۹.۰×۴۰.۴×۳۸.۸ (۴۰)/۹.۰×۴۴.۴×۴۲.۸ (۴۴)۱۰.۹×۴۲.۵×۴۲.۵ (۴۳)/۱۰.۹×۴۶.۵×۴۶.۵ (۴۷)
وزن۲۸.۷ گرم (۴۰)/ ۳۳.۳ گرم (۴۴)۵۲.۰ گرم (۴۳)/ ۵۹ گرم (۴۷)
گواهی5ATM، IP685ATM، IP68
عمر باتریتا ۴۰ ساعت (خاموش بودن قابلیت روشنایی دائم نمایشگر)تا ۴۰ ساعت (خاموش بودن قابلیت روشنایی دائم نمایشگر)
شبکهLTE، بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز، NFC، GPSLTE، بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز، NFC، GPS
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت۱۶ گیگابایت
اتصالاندروید ۱۰ و بالاتراندروید ۱۰ و بالاتر
گلکسی واچ ۶ کلاسیک

هر‌ دو اندازه در این سری نسبت به گذشته تغییری نداشته‌اند و این موضوع برای کاربرانی که از نسل‌های قدیمی‌تر این ساعت استفاده می‌کنند خوشحال کننده است. مدل عادی مثل نسل‌های گذشته طراحی ساده‌ای دارد و یک لایه شیشه‌ای، کل فضای جلوی آن‌ها را پر کرده است. اما مدل کلاسیک بیشتر کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده و در دو اندازه 43 و 47 میلی‌متری عرضه شده که نسبت به گذشته کمی بیشتر است.

طراحی کناری سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک

البته همچنان مدل 47 میلی‌متری کلاسیک برای اپل واچ اولترا رقیب خوبی محسوب نمی‌شود و ممکن است که سامسونگ ساعت دیگری را در آینده برای این کار معرفی کند. اما اتفاقی که در این رویداد توجه طرفداران گلکسی واچ را به خودش جلب کرد، بازگشت حاشیه متحرک به مدل کلاسیک بود. سامسونگ در سری 5 نام کلاسیک را با پرو جایگزین کرد و حاشیه آن را حذف کرد.

اما کاربران اعلام کردند که این ویژگی بسیار کاربردی است و سامسونگ هم به همین دلیل آن را در نسل جدید برگردانده است. همچنین چند بند جدید برای آن معرفی شد که یکی از آنها شباهت زیادی به بند اپل واچ اولترا دارد. دستگاه‌های جدید از تراشه اگزینوس W930 استفاده می‌کنند که یک ارتقا جزئی نسبت به مدل 920 در سری 4 و 5 محسوب می‌شود. البته مصرف انرژی این تراشه از قبل کمتر است و پیش‌بینی می‌شود که عمر باتری دستگاه را بالاتر ببرد.

اطلاعات سری گلکسی واچ ۶

سامسونگ در معرفی سری گلکسی واچ 6 اعلام کرد که این دستگاه‌ها قرار است با باتری بزرگ‌تری وارد بازار شوند. مدل 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 6 با باتری‌های 300 و 425 میلی‌آمپری وارد بازار می‌شوند که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. این عدد برای مدل‌ها 47 میلی‌متری گلکسی واچ کلاسیک به 600 میلی‌آمپر رسیده که بزرگ‌ترین باتری در تاریخ ساعت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

همچنین حاشیه صفحه نمایش بسیار کوچکتر شده و بخش بیشتری از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل می‌دهد. این نمایشگر از تکنولوژی سوپر امولد و روشنایی 2 هزار نیتی بهره می‌برد.

طراحی گلکسی سری Watch6

ساعت‌های جدید قرار است با وان‌یو‌آی 5 بر‌پایه Wear OS 4 وارد بازار شوند که چند ویژگی جدید را در خود دارد. قابلیت تشخیص خواب در ساعت‌های جدید بهبود یافته و حالا این ساعت‌ها می‌توانند خواب شما را به صورت هوشمند بررسی کنند و امتیازی را به آن اختصاص دهد تا شما بتوانید کیفیت خوابتان را بررسی کنید. البته برخی از این ویژگی‌ها نیاز به خریداری اشتراک دارند و به صورت پیش‌فرض فعال نمی‌شوند.

سنسور‌های حرکتی دستگاه هم بهبود‌های کوچکی داشته‌اند تا دقت ساعت در تشخیص عملکرد‌های مختلف بیشتر شود. ویژگی‌های تشخیص سقوط و ریتم غیر‌عادی ضربان قلب در نسل‌های قبلی حضور داشتند ولی حالا توانایی‌های آن‌ها بیشتر شده است و می‌توانند ضربان قلب نامنظم را تشخیص داده و به کاربران اعلام کنند.

سامسونگ همچنین در این مراسم از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۵، گلکسی زد فولد ۵ و تبلت‌های سری تب اس ۹ رونمایی کرد.

نظر شما در مورد معرفی سری گلکسی واچ 6 چیست؟ آیا این سری می‌تواند جایگزین خوبی برای نسل‌های قبلی خود باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.