شایعات تایید می‌کنند سری گلکسی واچ ۶ از تراشه اگزینوس W930 بهره‌ می‌برد که افزایش عملکرد ۱۰ درصدی را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند.

براساس اخباری که روز گذشته منتشر شد، سری جدید سامسونگ گلکسی واچ ۶ به تراشه اگزینوس W930 مجهز می‌شود. این تراشه با شماره مدل S5E5515 در پایگاه استاندارد بلوتوث اس‌آی‌جی دیده شد و توانسته گواهی‌نامه آن را کسب کند. اما نکته‌ای که بسیار جلب توجه می‌کند شماره مدلیست که برای این تراشه به ثبت رسیده است؛ چراکه شماره مدل تراشه W920 نیز با همین شماره به‌ثبت رسیده بود.

از نظر عملکرد تراشه اگزینوس W930 با نسل قبلی خود تفاوت چشمگیری ندارد و تنها افزایش ده درصدی را ارائه می‌کند که احتمالا مورد رضایت کاربران قرار نگیرد.

سری گلکسی واچ 6 مجهز به اگزینوس W930 خواهد بود

در بخش گزینه‌های ارتباطی این تراشه از بلوتوث 5.3 و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و برپایه معماری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. گواهی بلوتوث اس‌آی‌جی می‌گوید که پردازنده برای ارائه بهتر بلوتوث و وای فای به تراشه RF نیاز دارد.

البته تنها نباید به قدرت پردازشی یک گجت پوشیدنی توجه کنیم، چراکه اساسا ساعت‌های هوشمند برای انجام کارهای دیگری ساخته شده‌اند. جنبه‌ مهمی که یک ساعت هوشمند به آن نیاز دارد شارژ باتری آن است که گفته می‌شود گلکسی واچ ۶ با باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی به‌همراه شارژ سریع ۱۰ واتی عرضه خواهد شد.

کمپانی سامسونگ قصد دارد این محصول را به‌صورت پیش فرض با سیستم‌عامل WearOS 4 و رابط کاربری OneUI 5 در تاریخ چهارم مرداد در مراسم آنپکد کنار محصولات دیگری مانند گلکسی زد فولد ۵ معرفی کند.

اخبار مرتبط: سری گلکسی واچ ۶ گواهی FCC را دریافت کرد