چندی پیش خبری مبنی بر بازگشت قاب چرخشی در گلکسی واچ ۶ منتشر شد، اما اکنون تصاویری فاش شده که این خبر را تایید می‌کنند.

روز گذشته سایت آلمانی WinFuture، تعدادی عکس از طراحی سری گلکسی واچ ۶ را منتشر کرد که نشان می‌دهد قاب چرخشی که در نسل قبلی حذف شده بود، دوباره به ساعت‌های هوشمند سامسونگ بازگشته است. با این حال، جدای از بازگشت این ویژگی، شاهد هیچ چیز جدیدی در طراحی گلکسی واچ ۶ نیستیم و این ساعت از جهات مختلفی یک کپی‌برداری ساده از گلکسی واچ ۵ است.

نسخه استاندارد گلکسی واچ ۶ دارای در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود؛ همچنین شاهد انتشار شایعاتی در مورد خمیده بودن صفحه‌نمایش مدل پایه بودیم که با توجه به تصاویر فاش شده می‌توان که گفت که چنین چیزی صحت ندارد. در ادامه، نسخه کلاسیک گلکسی واچ ۶ با ابعاد ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری عرضه می‌شود که بزرگ‌ترین ساعت هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ خواهد بود. ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش به معنی طراحی باتری‌های بزرگ‌تر است که می‌تواند کمکی بر ماندگاری و دوام بیشتر انرژی باتری در طول استفاده از دستگاه باشد.

طراحی پشت گلکسی واچ 6

همانند اپل، سامسونگ نیز در سال‌های گذشته طراحی ساعت‌های خود را تغییر چندانی نداده و بیشتر روی دوام و کارایی آن متمرکز شده است. چند هفته پیش، این کمپانی از رابط کاربری One UI 5 رونمایی کرد که ویژگی‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام را به‌صورت ويژه به‌روزرسانی کرد. از آنجایی که گوگل اعلام کرد سیستم‌عامل WearOS 4 تا اواخر سال میلادی عرضه می‌شود، این احتمال وجود دارد که سری گلکسی واچ ۶ به‌صورت پیش فرض این سیستم‌عامل را پیشتیبانی کند.

بازگشت قاب چرخشی به آخرین نسل ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌‌تواند خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به گجت‌‌های پوشیدنی این شرکت باشد، چراکه ساعت شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند؛ اما در عین حال می‌تواند حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش دستگاه را ضخیم‌تر کند.

در انتها، با در نظر گرفتن موارد گفته شده می‌توان گفت که در این روزها شاهد عقب‌گردی سامسونگ در طراحی و ساخت گجت‌های پوشیدنی هستیم. سال گذشته، گوگل با عرضه اولین ساعت هوشمند خود موسوم به پیکسل واچ ۱ توانست از سامسونگ پیشی بگیرد، باید دید امسال کدام شرکت می‌تواند سهم فروش بیشتری از بازار داشته باشد.

اخبار مرتبط:‌ سری گلکسی واچ ۶ به تراشه اگزینوس W930 مجهز می‌شود