سامسونگ از نسخه آسترو واچ ۶ کلاسیک رونمایی کرد که در حقیقت از اسطرلاب، ابزار نجوم قدیمی برای حاشیه آن الهام گرفته است.

سامسونگ از نسخه ویژه جدیدی برای گلکسی واچ ۶ کلاسیک با نام «نسخه آسترو» رونمایی کرد. آسترو در حقیقت همان اسطرلاب است که برای طراحی این دستگاه از آن الهام گرفته شده است. اسطرلاب در گذشته کاربردهای نجومی مانند تعیین ساعت‌های شبانه‌روز و زمان رویداد‌های آسمانی داشته است.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در ۲ نسخه با ابعاد ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری عرضه شده است، اما نسخه آسترو فقط در اندازه ۴۷ میلی‌متری عرضه می‌شود. فریم متحرک این ساعت شامل آسترو مشکی، بند اصلی، واچ فیس و قابلیت‌های اختصاصی سیستم است. قابلیت‌های اختصاصی شامل قطب‌نما و ردیابی شمسی و قمری است و با خرید آن کاربران به فروشگاه برنامه اختصاصی VIP سامسونگ دسترسی خواهند داشت.

این اولین نسخه ویژه‌ای است که به‌صورت اختصاصی برای منطقه MENA (شمال آفریقا و خاورمیانه) عرضه می‌شود. کشورهای این منطقه شامل امارات، کویت، قطر، بحرین، عمان، عربستان صعودی، عراق، مصر، اردن، ترکیه و مراکش می‌شوند، البته به‌صورت غیر رسمی به بازار ایران هم راه پیدا خواهد کرد.

عمر صاحب، مدیر بازاریابی منطقه MENA در این باره گفت: «نسخه آسترو گلکسی واچ ۶ کلاسیک ادای احترامی به دانشمندان و نوآوری و دستاوردهای تاریخی آنها در زمینه‌های ریاضی، فیزیک و نجوم و در عین حال، آماده‌سازی پیشگامان آینده است. ما در سامسونگ به این منطقه به‌عنوان مرکز جهانی نوآوری نگاه می‌کنیم و معتقدیم پتانسیل بالایی در آن وجود دارد».

قیمت این ساعت در امارات حدود ۵۴۰ دلار است که تفاوتی با نسخه عادی ندارد، پس درصورت ورود به ایران هم قیمت آن احتمالا متناسب با واچ ۶ کلاسیک ۴۷ میلی‌متری خواهد بود.

اخبار مرتبط: