به‌تازگی ویدئو کوتاهی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ گلکسی تب اس ۹ از گواهی IP ضد آب برخوردار خواهد بود.

کمپانی کره‌ای سامسونگ به‌زودی در مراسم گلکسی آنپکد از چندین دستگاه مانند گلکسی تب اس ۹ رونمایی می‌کند، اما قبل از برگزاری این مراسم، افشاگری‌های متعددی پیرامون دستگاه‌های نسل جدید این شرکت به گوش می‌رسد که برخی مشخصات فنی و طراحی آن‌ها را افشا می‌کند. برهمین‌اساس، چندی پیش ویدئو کوتاهی از گلکسی تب اس ۹ در خبرگزاری‌ها افشا شد که نشان داد این دستگاه احتمالا از گواهی ضد آب IP برخوردار می‌شود که برای دنیای تبلت‌ها می‌تواند قابل‌توجه باشد.

ویدیو مذکور توسط کاربری ناشناس در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته شده که در مد‌ت‌زمان کوتاهی بازدید‌های فراوانی داشته و خبرگزاری‌ها به آن واکنش‌های صریحی داشتند. همچنین بسیاری از کاربران در بخش کامنت‌ها نظرات گوناگونی داشتند و بیان می‌کردند که تبلت داخل ویدئو یک گلکسی تب اس ۸ است، اما اگر به‌یاد داشته باشید هیچ‌یک از نسخه‌های تب اس ۸ از گواهی IP برخوردار نبودند؛ بدین‌ترتیب اگر لیوان آب به‌جای تست روی تب اس ۹ روی نسخه‌های قدیمی‌تر ریخته شده باشد احتمال سوختن دستگاه بسیار بالا خواهد بود.

در ادامه باید گفت یک لیوان آب نمی‌تواند میزان مقاومت گلکسی تب اس ۹ را دربرابر آب نشان دهد، اما انجام چنین آزمایشی می‌تواند به ما بگوید که نسل آینده تبلت‌های سامسونگ از گواهی ضد آب بهره‌مند شده که گامی بزرگ برای دنیای تبلت‌ها محسوب می‌شود. سامسونگ قصد دارد در زمینه‌های مختلف پیش‌رو باشد، براین‌اساس می‌توان فرض کرد که غول کره‌ای از گواهی IP67 یا IP۶۸ برای ساخت تب اس ۹ استفاده می‌کند تا میزان مقاومت دربرابر آب و گرد‌وغبار را افزایش دهد. علاوه‌براین، افرادی‌که این ویدئو را منتشر کرده‌اند احتمالا از کارمندان یا فروشندگان در نمایندگی‌های سامسونگ هستند که نسخه‌های تب اس ۹ را قبل از معرفی و زمان عرضه دریافت کرده‌اند.

مشخصات فنی گلکسی تب اس ۹

اخیرا سامسونگ گلکسی تب اس ۹ در بنچ‌مارک گیک‌بنچ دیده شده و اطلاعات در دسترس قرار گرفته در این پایگاه تایید می‌کند که این تبلت از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با حداکثر سرعت ۳.۳۶ گیگاهرتز بهره می‌برد؛ همچنین برای عملکرد روان و یکپارچه دستگاه سامسونگ از حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد کرد. گلکسی تب اس ۹ احتمالا به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را با رابط کاربری وان یو آی ۵.۱ اجرا می‌کند.

صفحه‌نمایش دستگاه یادشده ۱۴.۶ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۸۴۸×۲۹۶۰ پیکسل خواهد بود. تراشه‌های مدل پایه و اولترا یکسان خواهد بود و تنها تفاوت در عملکرد دستگاه به میزان حافظه رم برمی‌گردد که نسخه‌های پایه از ۸ گیگابایت رم بهره‌ می‌برند. برای تامین انرژی گلکسی تب اس ۹ به باتری ۸۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی می‌شود که برای تبلتی با مشخصات سخت‌افزاری پرچمدار خوب نخواهد بود.

اخبار مرتبط:‌ رندرهای گلکسی تب اس ۹ FE منتشر شد